غزل اسكندرنژاد،از بازي دهندگان "اپراي عروسكي حافظ" درخصوص تجربه اين نمايش و در كل تاثير اپراي عروسكي بر مخاطب به
خبرنگار باشگاه خبرنگاران گفت:من از اولين اپراي عروسكي - رستم و سهراب،بازي دهنده بودم و نقشهايي كه بازي دادم شخصيتهايي چون رستم،حر،حضرت عباس(ع) و شمس بودند و در "اپراي حافظ" امير مبارزالدين را بازي ميدهم.
وي افزود:درخصوص اينكه همه اين شخصيتها مرد هستند و چگونگي اين تجربه اين معجزه يك نمايش عروسكي است و بازي دادن اسطورههايي مثل "رستم" به طور حتم براي يك مردنيز سخت است.
اسكندرنژاد تصريح كرد:به نظرم اين مسئله به جنسيت بازيدهنده برنمي گردد؛بلكه مربوط به تخيل او ميشود،در اين شرايط بايد فارغ از عواطف،احساسات،اعتقادات و باورها در خدمت نقش بود.
وي با اشاره به اين كه در اپراي "رستم و سهراب" بازيدهنده شخصيتهاي زن نيز بوده است اظهار كرد:من فكر ميكنم همه شخصيتها در كنار هم مهم اند؛حتي بازي دادن پرندهاي كه پرواز ميكند نيز از اهميت ويژهاي برخوردار است و براي تماشاچي مهم جلوه ميكند.
اين هنرمند بيان كرد:من در اين اپرا بازيدهندگي نقشي از نقشهاي ديگر را برعهده دارم،به نظرم تماشاچي بايد بتواند با حس بازيدهندگي ما همراه باشد و با آن ارتباط برقرار كند و اين مهم است.
وي در رابطه با بازيدهندگي نقش "اميرمبارزالدين" در اپراي حافظ گفت:اين شخصيت،منفي است و كار را به نوعي سختتر ميكند؛اما ابتكاري كه كارگردان بكار گرفته،اين است كه براي شخصيتهاي منفي از "اشتلم خواني" بهره ميگيريم و در واقع عروسكها بايد با كلامي كه به صورت پليبك پخش ميشود هماهنگ و سينك باشند.
وي افزود:بطورمثال اين شخصيت مشخصههاي خاص خود را دارد،او كاراكتري عصبي است و هر حركتي كه از او سر ميزند مهم است؛اما در كل بايد براي تماشاچي باورپذير باشد.
اسكندرنژاد درخصوص،بازخورد نمايش عروسكي در ميان مخاطب خاطرنشان كرد:مخاطب نمايش عروسكي برخوردهاي متفاوتي دارد؛اما يكي از مهمترين اين بازخوردها،تعجب تماشاگر از اندازه واقعي عروسكهاست كه به خاطر موقعيت اجرايي و نور و شرايط صحنه بزرگ به نظر ميرسد./ه