هزاران نفر از مردم پاکستان قرار است امروز در اعتراض به بازگشايي مسيرهاي تدارکاتي ناتو به افغانستان در بوستاني در پيشاور در شمال غربي اين کشور اجتماع کنند .

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران  به نقل ازخبرگزاري فرانسه ؛ قرار است معترضان در چهارچوب تظاهراتي که گروه اسلام خواه جماعه الاسلاميه آن را ترتيب داده است، شب را در اين بوستان در شهر پيشاور و  نزديک بزرگراهي سپري کنند که کاميون ها و تانکرهاي حمل سوخت ناتو از آن براي ارسال سوخت و ساير تدارکات به افغانستان، استفاده مي کنند.

به گفته منابع پليس، تا غروب امروز بين 5 هزار تا 8 هزار نفر از فعالان حزبي، خود را به محل برگزاري اين تظاهرات رسانده اند و سه شنبه به سمت شهر جمرود در منطقه قبايلي خيبر که از مهمترين مسيرهاي ارسال تدارکات براي ناتو است ،راهپيمايي خواهند کرد.
 
براساس اين گزارش ، پاکستان سوم ژوئيه اين مسير زميني را به روي کاروان هاي ناتو که با عبور از خاک پاکستان عازم افغانستان مي شوند، بازگشايي کرد. اسلام آباد پيشتر در اعتراض به حملات هوايي امريکا به خاک پاکستان که در نتيجه آن بيست و چهار سرباز پاکستاني در ماه نوامبر کشته شدند، اين مسير را مسدود کرده بود.

قاضي حسين احمد از اعضاي ارشد جماعت اسلاميه پاکستان خطاب به جمعيت حاضر در اين بوستان اعلام کرد تأمين تدارکات مورد نياز ناتو با استفاده از مسيرهاي داخل پاکستان «همانند تجهيز کردن دشمن است. ناتو مسلمانان بي گناه را در افغانستان به قتل مي رساند.»

يک سخنگوي حزب جماعت اسلامي افغانستان پيش بيني کرد 50 هزار نفر در راهپيمايي روز سه شنبه شرکت کنند.
برچسب ها: تظاهرات ، پاکستان ، ناتو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار