طرح شبكه القاعده براي ترور نبيه بري رئيس مجلس نمايندگان و ژنرال ژان قهوه چي فرمانده ارتش اين كشور برملا شد.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبكه خبري العالم، دو ماه پيش اطلاعاتي بدست مسئولان دربيروت رسيد كه از ورود برخي از سران حرفه اي شبكه القاعده به لبنان براي برنامه ريزي جهت ترور شخصيت هاي سياسي و چهره هاي سرشناس ديني و مراكز ديني حكايت داشت كه روزنامه الاخبار در آن زمان جزئيات اين موضوع را منتشر كرد.
 
اين اطلاعات در آن زمان از نظر اعتبار در سطح متوسط ارزيابي شد اما دستگاههاي امنيتي درپيگيري آن سهل انگاري به خرج نداند و از دو هفته پيش درجه اعتبار اين اطلاعات افزايش يافت و منابع موثق برآورد كردند كه عملا القاعده تحركاتي براي ترور نبيه بري رئيس مجلس لبنان و ژنرال ژان قهوه چي فرمانده ارتش لبنان دارد.
 
اطلاعات حكايت از آن دارد كه شبكه بين المللي القاعده مبلغ 150 هزار دلار پاداش براي ترور بري و قهوه چي به طور جداگانه اختصاص داده است.
 
منابع پيگيري كننده پرونده گفتند كه دستورات ترور از ايمن الظواهري قويترين مرد شبكه القاعده صادر شده است.
 
اطلاعات همچنين نشان مي دهد كه يك رهبر عملياتي لبناني تبار مقيم پاكسان در ايجاد بخشي از ساختار تشكيلاتي القاعده در لبنان دست دارد و اهميت اطلاعات جديد از آنجا است كه صحت اطلاعات نامه ارسالي الظواهري به برخي سران القاعده در لبنان را تقويت مي كند كه در آن آمده بود القاعده تصميم گرفته است كه لبنان را به عنوان پايگاه فعاليت هاي خود در كشورهاي مشرق عربي و پايگاه "ياري" براي حمايت مالي وتسليحاتي از هسته هاي القاعده در سوريه تبديل كند.
 
اين نامه همچنين لبنان را "عرصه جهاد" براي اجراي ترورها دانسته بود كه هدف از همه اينها ايجاد هرج و مرج در لبنان است چرا كه القاعده از آن براي تقويت حضور خود در لبنان و استفاده از آن به عنوان معبري به سمت كشورهاي مشرق عربي بويژه سوريه استفاده مي برد.
برچسب ها: قهوه چی ، بری ، القاعده ، ترور
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار