المنار:

روسيه از نظام بشار اسد کاملاً حمايت مي کند

روسيه از نظام بشار اسد کاملاً حمايت مي کند.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران ، حسين ملاح گزارشگر شبکه تلويزيوني المنار گزارش داد کوفي عنان پس از ديدار از سوريه به مسکو رفت تا درباره پرونده سوريه با مسئولان روس مذاکره کند.

اين در حالي است که در ميان اعضاي شوراي امنيت سازمان ملل متحد بر سر پرونده سوريه و تمديد ماموريت ناظران بين المللي در اين کشور اختلاف شديدي بروز کرده است. ماموريت اين ناظران جمعه آينده پايان مي يابد.

سرگئي لاوروف وزير امور خارجه روسيه بار ديگر بر اختلاف مواضع روسيه با مواضع کشورهاي غربي در خصوص بحران سوريه  تاکيد کرد.

لاوروف با اظهاراتي روشن خطوط قرمز کشورش در قبال سوريه و نظام بشار اسد را ترسيم کرد.

لاوروف گفت نظام بشار اسد بر سرکار باقي خواهد ماند زيرا داراي مقبوليت مردمي است.

وي ارتباط ميان تمديد ماموريت ناظران بين المللي در سوريه و توسل به فصل هفتم منشور سازمان ملل متحد را رد و غرب را متهم به باج خواهي کرد.

سرگي لاوروف گفت: ما بر هرگونه اقدامي براي سرنگوني نظام بشار اسد مخالفيم. راه حل بحران سوريه اين است که همه بازيگران خارجي براي طرف هاي درگير در سوريه فشار آورند تا طرح عنان را اجرا کنند. برخي از کساني که در نشست ژنو مشارکت داشتند نتيجه اين مذاکرات را تحريف کرده اند آن ها نمي خواهند طرح عنان را اجرا کنند بلکه به دنبال راه انداختن جنگ داخلي در سوريه هستند. نيروهاي دولتي سوريه با گروه هاي مسلح تروريست به صورت خوبي مقابله مي کنند. مخالفان سوري که ما با آن ها ديدار کرديم تا کنون نتوانسته ايم آن ها را قانع کنيم که دست از خواسته هاي راديکال شان بردارند و براي حل و فصل بحران سوريه پاي ميز مذاکره حاضر شوند. درخواست از مسکو براي فشار آوردن بر بشار اسد نادرست است چرا که اسد مورد حمايت بسيار زياد ملت سوريه قرار دارد.

سفر کوفي عنان به روسيه با اقدامي ديگر از سوي بان کي مون دبير کل سازمان ملل متحد همراه شده است. وي به چين سفر کرده و در حاشيه اجلاس چين افريقا، رئيس جمهور چين و نخست وزير و وزير امور خارجه اين کشور و برخي مسئولان ديگر به بررسي بحران سوريه پرداختند.
برچسب ها: روسیه ، سوریه ، اسد ، حمایت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار