استاندار آذربایجانشرقی با اشاره به امرار معاش بالای 70 درصد مردم ملکان از راه کشاورزی و دامپروری کمبود اب را از بزرگترین مشکلات این منطقه دانست و خواستار رفع آن شد.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران تبریز، بیگی ديروز در همایش کارآفرینان ملکان گفت: باید از راه های مختلف از جمله انتقال آب از سد بوکان در آذربایجان غربی زمینه توسعه کشاورزی این شهرستان را فراهم آوریم.

وی به راندمان بهره وری در آب تاکید کرد و گفت: عمده وظیفه جهاد کشاورزی استان و شهرستان ملکان نیز باید مدیریت صحیح آب و توسعه آبیاری قطره ای و بارانی باشد.

وی نقش علما – دهیاران و شوراهای روستاها و شهری را در ارتقا فرهنگ استفاده بهینه از آب موثر خواند و گفت دولت به باغاتی که بخواهند از ابیاری تحت فشار و قطره ای استفاده کنند تسهیلات پرداخت می کند.

وی با اشاره به جلوگیری از هدایت اب به دریاچه ارومیه جهت استفاده کشاورزان و استفاده از منابع اب چاه ها گفت استفاده از این 2 منبع خسارات مضاعفی به منابع اب های زیرزمینی زده است.

وی در استفاده از زیرساخت ها و منابع ابی به کار جمعی و تعاون تاکید کرد و اظهار داشت:در کارهای کشاورزی به امر تعاون توجه شود تا اگر هزینه ای صورت می گیرد بهره وری خوبی داشته باشد.

وی ابا اشاره به اختیارات گسترده کارگروه کشاورزی تصریح کرد باید با ارائه پیشنهادات پخته در جلسات کارگروه کشاورزی از حداکثر اختیارات این کارگروه در جهت توسعه کشاورزی استفاده کنیم. /س

برچسب ها: معاش ، کشاورزی ، دامپروری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.