بر اساس نتايج يك نظرسنجي مشخص شد كه رئيس جمهوري ونزوئلا با 15 درصد اختلاف از رقيب انتخاباتي خود پيش افتاده است.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران  به نقل از خبرگزاري رويترز ؛ جديدترين نظرسنجي هاي صورت گرفته توسط موسسه نظرسنجي "داتاليسيس" در كاراكاس ، نشان مي دهد 46.1 درصد از مردم ونزوئلا به هوگو چاوز، رئيس جمهوري فعلي و 30.8 درصد هم به انريكه كاپريلس، رقيب انتخاباتي وي در انتخابات رياست جمهوري7 اكتبر راي مي‌دهند.

براساس اين گزارش ، هوگو چاوز براي سومين و آخرين بار در انتخابات رياست جمهوري ونزوئلا نامزد شده است. بسياري ديگر از موسسات نظرسنجي در ونزوئلا نيز پيشتازي رئيس جمهوري كنوني اين كشور را با اختلاف‌هاي متفاوت از رقيب وي تاييد كرده‌اند.

چاوز 57 ساله همچنان پس از 14 سال رياست جمهوري در ونزوئلا به دليل هزينه كردن پول نفت براي مردم و ارتباط تنگاتنگ اقليت فقيرنشين اين كشور از محبوبيت عمومي ميان ونزوئلايي‌ها برخوردار است.

در طرف ديگر ، كاپريلس 40 ساله از ائتلاف محافظه‌كار ونزوئلا و رقيب انتخاباتي چاوز، متعهد شده است كه به افراطي گرايي رياست جمهوري و سياست‌هاي آماري پايان دهد و مدل برزيلي را در دولت جديد اتخاذ كند كه همان توجه به جوانان و انرژي است.
نتايج نظرسنجي بعدي موسسه نظرسنجي داتاليسيس در ماه سپتامبر و تنها يك ماه پيش از انتخابات رياست جمهوري ونزوئلا كه 19 تن واجد شرايط راي دادن در آن هستند ، منتشر مي‌شود.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار