چهاربانوی خیر و نیك اندیش هندیجانی طلاجات و زیور آلات خود را برای كمك به طلاكاری ایوان حرم امام علی (ع) اهدا كردند.

  
به گزارش خبرنگار  باشگاه  خبرنگاران خوزستان ، این بانوان با مراجعه به ستاد بازسازی عتبات عالیات هندیجان ، طلاهای خود را برای بازسازی و طلاكاری ایوان حرم علوی هدیه نمودند.

طلاجات اهدایی بانوان خوزستانی پس از جمع آوری به كارگاه ذوب ارسال می شود تا پس از تبدیل آن به شمش طلا به نجف اشرف منتقل شود.

تاكنون در بیش از سه نوبت طلاجات اهدایی بانوان خوزستانی پس از ذوب به منظور طلاكاری ایوان علوی به نجف اشرف ارسال شده است.

بیش از 90درصد طلاجات اهدایی برای طلاكاری ایوان حرم مقدس علوی توسط بانوان نیك اندیش از سراسر استان خوزستان اهدا شده است.

طلاكاری ایوان حرم علوی دو سال پیش بر اساس قرارداد منعقده با تولیت حرم آستان مقدس امام علی (ع) و اجازه حضرت آیت الله'سیدعلی سیستانی' از مراجع معظم نجف اشرف به استان خوزستان واگذار شد

برای طلاكاری و بازسازی 12هزار و 500خشت ایوان حرم علوی 125میلیارد ریال نیاز است كه تاكنون بیش از 40میلیارد ریال كمك های نقدی وغیرنقدی(طلا) از سوی مردم ولایت مدار خوزستان جمع آوری شده است.

ستاد بازسازی عتبات عالیات خوزستان كه به صورت هیات امنایی و زیر نظر آیت الله 'سیدمحمدعلی موسوی جزایری' نماینده ولی فقیه و امام جمعه اهواز فعالیت می كند به افراد خیری كه هزینه طلاكاری یك خشت ایوان حرم علوی را به مبلغ 10میلیون ریال تقبل كند سند افتخار اهدا می كند.

این ستاد در همه شهرستان های استان خوزستان به منظور هدایت كمك های مردمی، ستاد فرعی فعال دایر كرده است.

كمك های مردمی برای طلاكاری ایوان حرم علوی به دو صورت نقدی و غیرنقدی(طلا) انجام می شود.

مردم ولایی خوزستان تاكنون برای توسعه بازسازی حرم های مطهر امامان معصوم علیهم السلام ، كمك های نقدی و غیرنقدی قابل توجهی را روانه شهرهای نجف ، سامرا ، كربلا و كاظمین كرده اند./س
برچسب ها: هدیه ، طلاجات ، حرم علوی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.