نخستين عمل تعويض مفصل زانو در بيمارستان گلستان اهواز امروز با موفقيت انجام شد.


 
دكتر مرضيه نجف‌كوچك در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران خوزستان اظهار كرد: بخش درماني ارتوپدي بيمارستان گلستان اهواز اوايل خردادماه سال جاري فعاليت خود را آغاز كرد و امروز نخستين عمل جراحي تعويض مفصل زانو در اين بخش با موفقيت انجام شد.

 

وي با بيان اينكه بخش ارتوپدي اين بيمارستان پيش از اين فعاليت آموزشي داشته است، افزود: تاكنون به دليل پايين بودن ميزان مراجعه، موارد جراحي ارتوپدي به بيمارستان‌هاي ديگر منتقل مي‌شد، ولي با توجه به نياز، بخش ارتوپدي در اين بيمارستان كار خود را آغاز كرد و اكنون امكان انجام عمل جراحي در اين مكان فراهم شده است.

 

نجف‌كوچك در تشريح عمل جراحي انجام شده، تصريح كرد: در اين عمل جراحي يك خانم 78 ساله كه به عارضه انحراف در مفصل زانو مبتلا بود و به همين دليل در انجام امور روزانه مانند نشستن و برخاستن با مشكل مواجه بود، تحت عمل جراحي قرار گرفت و يك مفصل مصنوعي با دامنه حركات طبيعي در زانو او جايگزين شد.

 

وي با بيان اينكه بيشتر بيماران تصادفي و اورژانسي به بيمارستان گلستان مراجعه مي‌كنند، ادامه داد: در سال گذشته از مجموع 100 هزار بيمار اورژانسي كه به اين بيمارستان منتقل شده‌اند، 23 درصد تصادفي بوده‌اند و با توجه به اينكه بيشتر بيماران تصادفي با مشكلات ارتوپدي مواجه هستند و به همين دليل وجود بخش ارتوپدي و فراهم كردن امكانات لازم براي انجام عمل جراحي در اين بيمارستان ضروري بود. عمل جراحي تعويض مفصل زانو جزء عمل‌هاي نادر است و عمل امروز نيز كه بيش از چهار ساعت به طول انجاميد توسط دكتر حميدرضا آرتي ‌انجام شد./ع
برچسب ها: عمل ، زانو ، موفقیت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.