استاندار آذربایجان شرقی با بیان این که کشور ما در دوره آزمایشی ورود به اقتصاد آزاد قرار دارد، گفت: اقتصاد در هر شرایطی راه خود را پیدا خواهد کرد و نباید از خطر و ریسک ورود به اقتصاد آزاد بترسیم.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران تبریز ،بیگی در جریان سفر به شهرستان ملکان، با تاکید بر رفع محدودیت های سرمایه گذاری خاطرنشان کرد: در شرایط فعلی ممکن است کج سلیقگی هایی هم از سوی دولت و هم بخش خصوصی دیده شود؛ لکن این مسایل نباید باعث شود که کارآفرینی و ایجاد اشتغال با وقفه و اخلال مواجه گردد.

وی با بیان این که اعتماد مردم بالاتر از هر سرمایه ای است، گفت: راکد ماندن امکانات و سرمایه های دولت به ضرر مردم بوده و اعتماد عمومی را خدشه دار می کند.

وی افزود: بر همین اساس دولت آماده است هر یک از امکانات خود را که موجب شکوفایی اقتصادی می شود در اختیار بخش خصوصی قرار دهد و شرایط مناسب برای تسهیل سرمایه گذاری و تولید را با ساز و کارهای قانونی فراهم کند.

وی با تاکید بر پشتیبانی مسئولان دولت از بخش خصوصی خاطرنشان کرد: ورود دولت در موضوعات اقتصادی و تجاری نتیجه مطلوبی ندارد، لکن بخش خصوصی که با جان و مال خود وارد این حوزه شده حاضر به پذیرفتن ضرر و زیان نیست و تمام تلاش خود را برای به دست آوردن سود به کار می بندد.

علیرضابیگی افزود: دولت تلاش دارد تا حمایت بیشتری از بخش خصوصی انجام دهد و قطعا نتیجه این حمایت ها به سود منافع ملی، توسعه اشتغال و رونق کسب و کار خواهد بود.

وی با بیان این که مدیران آذربایجان شرقی در حمایت از تولید و سرمایه ایرانی میثاق نامه امضا کرده اند، افزود: طبق این میثاق نامه هر خطایی که موجب اخلال در روند تولید و سرمایه گذاری و سلب اعتماد بخش خصوصی شود به هیچ عنوان قابل قبول نیست.

استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به تحریم های گسترده غرب علیه جمهوری اسلامی اظهار کرد: اداره این شرایط حساس به واسطه ابتکار دولت و تدبیر دست اندرکاران اقتصادی صورت گرفته و همه بخش های کشور بر این مطلب متفق القول هستند که نباید به منافع ملی لطمه ای بخورد.

استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به ظرفیت های شهرستان ملکان در بخش کشاورزی و دامپروری گفت: یکی از مشکلات عمده ما در بخش دامپروری، تامین نهاده های دامی از دورترین نقاط دنیاست در حالی که این امکانات با قیمت کمتر در کشورهای همسایه وجود دارد.

وی تصریح کرد: سرمایه گذاران ما می توانند با ابتکار عمل، امکان بهره برداری از این نهاده ها را به عنوان پشتوانه ای برای تولید محصولات غذایی و دامی ایجاد کنند که در این صورت قیمت تمام شده محصولات نیز کاهش قابل توجهی خواهد داشت.

علیرضابیگی افزود: در این راستا ارتباط بیشتر سازمان جهاد کشاورزی و کارآفرینان فعال بخش کشاورزی و دامپروری و ارایه اطلاعات لازم به آنها ضروری است.

استاندار آذربایجان شرقی تاکید کرد: به عنوان مقام ارشد استانی به فعالان بخش خصوصی و کارآفرینان، اطمینان خاطر می دهم نسبت به حل مشکلات و رفع موانع فعالیت آنها از هیچ اقدامی فروگذار نخواهم کرد.

 در این همایش که معاون برنامه ریزی استاندار، مدیران دستگاه های اجرایی استان و مسئولان شهرستان ملکان نیز حضور داشتند، تعدادی از کارآفرینان و فعالان بخش خصوصی این شهرستان مشکلات خود را در زمینه های مختلف بیان کردند./س

برچسب ها: خطر ، ریسک ، اقتصاد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.