همزمان با پنجمین روز از هفته طبیعت گردی استان چهارمحال و بختیاری، دومین جشنواره قایقرانی آب های خروشان ( رفتینگ ) ایران در منطقه مشایخ بر روی رودخانه ارمند آغاز شد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شهركرد :

مدیركل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان چهارمحال و بختیاری گفت: در این جشنواره كه بر روی یكی از سرشاخه های رود كارون برگزار می شود، 150 قایقرانان كشور حضور دارند.

مژگان ریاحی افزود: این جشنواره به مدت سه روز برگزار می شود و برای نخستین بار در كشور از رشته روزشی رفتینگ جانبازان نیز رونمایی می شود.

وی یادآور شد: برگزاری این جشنواره نشان می دهد كه استان چهارمحال و بختیاری، ظرفیت بالایی در گردشگری ورزشی در ایران دارد.

به گفته وی؛ این جشنواره به طول هفت كیلومتر از رودخانه خروشان ارمند به سمت دره یاس تا روستای معدن بخش ناغان، با حضور قایقرانان حرفه ای برگزار می شود.

وی گفت: برگزاری جشنواره قایقرانی آبهای خروشان، باعث معرفی جاذبه ها و مناطق بكر طبیعی استان چهارمحال و بختیاری می شود و مشاركت روستاییان در اكوتوریسم رودخانه‌ ای را به همراه خواهد داشت.

ریاحی افزود: این استان دارای رودهای خروشانی مانند سرچشمه های كارون است كه می تواند در آن رشته قایقرانی آبهای خروشان ( رفتینگ ) را به صورت حرفه ای دنبال كرد.

فرماندار شهرستان كیار نیز گفت: این شهرستان به لحاظ داشتن جاذبه های گردشگری می تواند یكی از نقاط مهم كشور در امر جذب توریسم باشد.

رضا طاهری افزود: برگزاری جشنواره طبیعت گردی باعث می شود این منطقه از ایران اسلامی به عنوان یكی از كانون های گردش پذیر معرفی شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران شهركرد: استان چهارمحال و بختیاری، سرشاخه دو رودخانه بزرگ كارون و زاینده رود است و مسابقات رفتینگ ایران در 200 كیلومتری مركز استان، در حال پیگیری است./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.