جانشین بسیج اساتید گفت: نگاه دشمن به مسائل کشور ما راهبردی و عملیاتی است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد، حسن مرادی، در ششمین دوره کارگاه آموزش جنگ نرم بسیج اساتید استان خراسان رضوی با بیان این مطلب افزود: دانشگاه یک سیستم اجتماعی است که در کشور ما سیر تحولات خاصی را پشت سر گذاشته است.

وی ادامه داد: دانشگاه در سال 1313 زمانی به کشور ما ورود پیدا کرد که رضاخان حکومت میکرد و انگلستان به دنبال ایجاد یک حاکمیت مدرن در ایران بود و به همین دلیل سه پایه را برای کار خود مشخص کرد که شامل ارتش مدرن، بروکراسی مدرن و نظام آموزشی مدرن بود.

جانشین بسیج اساتید کشور با اشاره به برنامهریزی دشمن برای جنگ نرم تاکید کرد: دشمن در جنگ نرم مبارزه در همه سطوح را در دستور کار دارد، از جنگ نرم در سطح بنیادی تا سطح نمادین، دشمن بنیادهای نظری، معنایی و اعتقادی تا هنجارها و بحث‌های نمادین مخاطب و جامعه هدف خود را مد نظر دارد.

مرادی تاکید کرد: دشمن در بیرون از دانشگاه، جنگ را در سه سطح تعریف کرده است، سطح اول و بالاترین سطح اسلام ستیزی است و آنچه آنها با آن مسئله دارند اصل اسلام است زیرا غرب چالشهای بسیار جدی در چشم‌انداز خودش حس میکند و تنها چیزی که میتواند نیازهای انسان جدید را برآورده کند اسلام است بنابراین میخواهد این جایگزین را به لبه پرتگاه برده و امکان رشدش را بگیرد./س

برچسب ها: بسیج ، اساتید ، جنگ نرم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.