نشان هاي رنگين هفدهمين المپيـاد بين المللي شيمي و رياضي به جوانان ايراني رسيد .

به گزارش گروه علمي باشگاه خبرنگاران؛از بين 9 برگزيده گروه رياضي پنج نفر و از بين 12 برگزيده گروه شيمي پنج نفر ايراني هستند .
ميلاد بخشي زاده و  مازيار قائني ورزنه از ايران نشان طلا و مسعود شافعي ، اشکان محمدي و محمد علي نعمت اللهي از ايران نشان نقره گروه رياضي را از آن خود کردند .
کاسيا فرناندو از سري لانکا ، پيريميرت گربان اف از ترکمنستان ، يوساپباي ارمتل اف از ترکمنستان و کاسان لک هيتا از سري لانکا مدال برنز گروه رياضي را بدست آوردند .
همچنين در گروه شيمي اندريا نشچاديان از اوکراين و محمد زرگرپور از ايران نشان طلا ، اله يزداني ، فاضل بيباکي و علي سلطانمنش از ايران نشان نقره ، عباس بهزادفر از ايران ، لوگون وياگين از اوکراين ، شرحي کوخان و اولکسي دوخونو از اوکراين ، فيليپ پاويلي از اوکراين ، لکشاين پريرا از سري لانکا و اماني يارت آبدولايو از ترکمنستان نشان هاي برنز را کسب کردند .
آقاي نادري منش معاون آموزشي وزير علوم ، تحقيقات و فناوري در مراسم اختتاميه المپياد با ابراز خرسندي از درخشش ايرانيان در اين دوره از المپياد گفت : جمهوري اسلامي ايران در سال 2 هزار ميلادي در زمينه نگارش مقاله هاي علمي رتبه 58 را داشت و اکنون رتبه 9 را دارد .
آقاي خدايي سرپرست سازمان سنجش و آموزش کشور نيز در اين مراسم گفت :  بنياد علمي نخبگان  به برترين هاي المپياد ماهانه مبلغي به عنوان حقوق پرداخت مي کند و مشوق اصلي نخبگان در طرحهاي تحقيقاتي است .
72 شرکت کننده ايراني و 26 شرکت کننده خارجي از کشورهاي اکراين ، عمان ، تاجيکستان ، ترکمنستان وسريلانکا دراين المپياد رقابت کردند .
المپياد رياضي براي سيزدهمين بار و المپياد شيمي براي پنجمين بار  درکشورمان برگزار شد ./ع
برچسب ها: المپیاد ، ریاضی ، ایران ، مقاله ، سنجش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار