محی الدین بهرام محمدیان روز سه شنبه در دومین روز
از اجلاس وزرای آموزش پرورش گفت: کتابهای درسی تا پیش از انقلاب تغییرات
زیادی داشته است اما همه این تغییرات بدون سند بوده که ارزش چندانی ندارد.
وی افزود: در تحول کتابهای درسی که بر اساس برنامه درسی ملی صورت گرفته
است تنها کلاس محیط یادگیری نبوده و کتابخانه ، نمازخانه ، آزمایشگاه نیز
به عنوان محیط یادگیری تلقی می شوند.
به گفته وی، محتوای کتابها باید هر 5 سال یکبار متناسب با نیازها، پیشرفت
تکنولوژی و علوم جدید بازنگری شود لذا اگر تغییراتی هم صورت می گرفت بسیار
جزئی بود. اما سند درس ملی کلیات محتوای کتب را دستخوش تغییرات اساسی کرد./ل