امام جمعه شاهین‌دژ گفت: اعضای شورای نگهبان حافظ سرمایه‌های عظیم مملکت، خون پاک شهدا و آرمان‌های امام راحل است.

حجت‌الاسلام والمسلمین نقی باقری در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران ارومیه با اشاره به 26 تیر ماه سالروز تاسیس شورای نگهبان اظهار داشت: اعضای شورای نگهبان چشم و چراغ امت قدردان و همیشه در صحنه ایران اسلامی هستند.

وی افزود: اعضای شورای نگهبان با نظارت بر روند انتخابات و امور اداری مملکت و با حفظ خون پاک شهدا وظایف خطیری بر عهده دارند و در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران هر کسی شایستگی این مسند را ندارد بلکه کسانی باید به این مسند راه یابند که به آرمان‌های امام راحل و شهدا پایبند باشند.

وی با بیان اینکه مستکبران دنیا مانند آمریکا به دنبال چپاول و غارت کشورهای بی‌دفاع مانند عراق، لبنان، فلسطین و سوریه هستند از جرگه انسانی خارج شده‌اند، گفت: مستکبران دنیا طی سال‌های متمادی سعی کردند تا ملت‌های ضعیف دنیا را به زیر بکشند و با غارت منابع زیرزمینی آن‌ها، اسلام را از صحنه خارج کنند.

امام جمعه شاهین‌دژ ادامه داد: ما با محکوم‌کردن اقدامات این ملت‌های زورگو و مستکبران دنیا در برابر آن‌ها می‌ایستیم و انزجار و نفرت خود را در برابر آنها آشکار می‌کنیم و به همه مسلمانان هشدار می‌دهیم تا عظمت اسلام را قدر بدانند و در سایه آن قد راست کنند زیرا در دین مبین اسلام کوه‌نشین و قصرنشین فرقی با هم ندارند.

وی با بیان اینکه اقدامات موثر و ارزشمند شورای نگهبان پس از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی بر کسی پوشیده نیست، گفت: امروز این نهاد مهم و ارزشمند در کشور با بررسی و اصلاح قوانین تدوین شده در مجلس شورای اسلامی، به نحو شایسته نقش خود را در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران ایفا می‌کند.

باقری با بیان اینکه در بسیاری از کشورهای غربی، شورای نگهبان در کالبد اصلی نظام خود وظایفی را برعهده دارند، اضافه کرد: این نشان از اهمیت این ارگان نه تنها در کشور، بلکه به طور فراملی مشهود است.

امام جمعه شاهین‌دژ با قدردانی از عملکرد شورای نگهبان یادآور شد: نباید نقش این نهاد قانونی را در شرایط حساس برخی تصمیم‌گیری‌های مهم سیاسی طی سه دهه انقلاب اسلامی نادیده گرفت و به راحتی آن را فراموش کرد./س

برچسب ها: نگهبان ، شاهین دژ ، ملت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.