بيان خطوط قرمزها از سوي عوامل برنامه‌ساز و طنز پردازان كودك را بهانه‌اي بيش نمي‌دانم.

محمد حسين صوفي، معاون صدا وسيماي جمهوري اسلامي ايران در گفتگو باخبرنگار حوزه راديو و تلويزيون باشگاه خبرنگاران خطوط قرمز‌ها گفت: بيان خطوط قرمز از سوي عوامل برنامه ساز يك بهانه است و دست هيچ يك از فعالان حوزه طنز كودك بسته نيست.

وي افزود: آنچه كه در حال حاضر مورد توجه جامعه مخاطب كودك و نوجوان بوده،‌فكاهه است.

صوفي بااشاره به تعريف طنز در رسانه ادامه داد: طنز بيان هنرمندانه كاستي‌ها با زباني صادق، اخلاق مدارانه و ارزش گرايانه است.

معاون صدا اظهار داشت: اگر ويژگي‌هاي فوق در هر برنامه‌اي رعايت شود بيان محدوديت‌ها و خطوط قرمز‌ها ديگر معنايي ندارد.

صوفي با بيان اين مطلب كه طنزپردازان فرصت كافي را براي ارائه آثار خود دارند،‌ افزود: جلسه‌اي را با تعدادي از فعالان عرصه طنز داشتيم تا توليد برنامه‌هاي شاد و طنز را آسيب‌شناسي كنيم.

وي تصريح كرد: من از بازيگران،‌ نويسندگان و تهيه‌كنندگان فعال حوزه طنز كودك خواستم كه پنج برنامه بسازند و همان برنامه‌ها را در حضور خود آن ها تاييد و يا مردود كنيم.

معاون صدا، ابراز داشت: يكي از دلايل تاييد برنامه ها از سوي من، وجود ارزش هاي اخلاقي و گسترش فرهنگ ايراني در سطح جامعه است.

وي با اشاره به شعار شاديانه‌هاي كودكانه در سومين هم انديشي طنز راديويي گفت: در اولين هم انديشي طنز راديو از خانواده مرحوم مهر‌پرور و مرحوم منوچهر آذري و حسين محب اهري و منوچهر آذري تجليل كرد.

وي افزود: در دومين هم انديشي طنز راديويي كه مربوط به طنز‌هاي ميانه بود از "مرتضي احمدي" تجليل شد.

صوفي با اشاره به سومين هم انديشي طنز اظهار داشت: با توجه به اهميت كودك و نقش آن در شكل گيري بنيان خانواده، سومين هم انديشي طنز را با شعار شاديانه هاي كودكانه برگزار كرديم كه در مراسم از "هوشنگ مرادي كرماني" تقدير و تجليل به عمل آمد.

وي خاطرنشان كرد: اميدوارم چهارمين هم انديشي طنزبا آثار بيشتر و متفاوت در سال 92 برگزار مي شود./ي2

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار