مرتضی رهنما درگفتگو با خبر نگار باشگاه خبرنگاران یاسوج، افزود: روابط عمومی باید اعتماد آفرین برای مدیر، کارکنان و جامعه هدف باشد و دراطلاع رسانی هنرمندانه اطلاعات را دقیق ، سریع تهیه و از طریق رسانهها انعکاس دهد.
وی اظهار داشت: روابط عمومی باید روحیه و راهبرد درصرفه جوئی هزینهها، وقت، بیت المال ، رعایت تکریم ارباب رجوع ، الگوی عملی همدلی و وحدت، پیشگیری از هر گونه خدشه در وحدت عمومی، تقویت هرچه بیشتر انسجام دستگاه و ارتباط نزدیک با روابط عمومی در سطح ملی و شهرستانی و رویکرد تخطی ناپذیر در وظایف قانونی داشته باشد.
رهنما تاکید کرد: روابط عمومی باید پایبند به اخلاق حرفهای و توجه به رعایت بایدها و نبایدها و تاکید به اهداف و آرمانها انقلاب، نظام، رهبری و خون شهیدان داشته باشد.
وی از مهمترین وظایف روابط عمومیها به فعالیتهای فرهنگی و معنوی که عامل ساخته شدن انسان و شناخت راه کمال و سعادت است تاکید کرد و گفت: نتیجه کار فرهنگی این است که فطرتها را بیدار میکند و به حقیقیت هستی رهنمون میسازد.
وی عشق و احترام به مردم را لازمه انتقال دادن و تاثیر گزار بودن فعالیتهای فرهنگی دانست و گفت: اثرگزاری کار فرهنگی در این است که از دلی فرهنگی بیرون بیاید./س