رئيس چهارمين همايش ايمپلنت گفت: نهادينه كردن اصول علمي در روشهاي درماني بخصوص بهره گيري از ملاحظات علمي تخصصي در گذاشتن ايمپلنت، نتايج بهتري را حاصل خواهد كرد.

باقر شهني زاده، رئيس شوراي اجرايي چهارمين همايش ايمپلنت در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران حاضر در محل گفت: در همايش امروز دو گرايش علمي مسلط توسط اساتيد و محققان اهل فن به دندانپزشكان عمومي سراسر كشور آموزش داده مي شود.

وي در ادامه از آموزش روشهاي جديد مقدماتي آموزشي ايمپلنت و همچنين در بخش دوم بررسي مواردي كه مي‌تواند ايمپلنت را به شكست منتهي كند مورد بحث و تبادل نظر قرار خواهد گرفت.

شهني زاده همچنين بررسي ملاحظات بيماري هاي لثه، راديولوژي و.. كه در نظر نداشتن نظير آن توسط دندانپزشك كه عوارض متعددي را در پي خواهد داشت را از ديگر اصول ضروري آموزش هاي چند روزه در اين همايش عنوان كرد.

وي گفت: به طور كلي در اين همايش مباحث علمي تخصصي مربوط به پيشگيري عوارض و شناخت و مقابله با مراحل بعد از مشكلات ناشي از ايمپلنت گذاري به دندانپزشكان و علاقمندان آموزشي داده خواهد شد.

شهني زاده اظهار داشت: اين آموزش هاي علمي توسط محققين اين عرصه و طي يك سال برنامه ريزي شده است.

رئيس چهارمين همايش ايمپلنت كشور گفت: نتايج درماني ايمپلنت با بهره گيري مباني علمي موثرتر خواهد بود.نهادينه كردن اصول علمي در روشهاي درماني بخصوص بهره گيري از ملاحظات علمي تخصصي در گذاشتن ايمپلنت، نتايج بهتري را حاصل خواهد كرد.

باقر شهني زاده در حاشيه چهارمين همايش ايمپلنت كشور گفت: مدتها مبحث ايمپلنت در دنيا مطرح شده بود كه در ابتداي ورود اين مبحث به كشور در اوايل سنت گرايي جامعه مانند موضوعات ديگر كمتر اين علم را درك كرد اما پس از وارد شدن آن از كانال اصلي دانشكده هاي دندان و ساير مراكز آموزشي با تاخير اين علم در بين همگان شناخته شد.

وي گفت: از آنجايي كه تجارب هر وسيله درماني راه خود را پيدا مي‌كند ايمپلنت از طريق شركتهاي تجاري وارد كشور شد و شركت هاي تجاري فروش ايمپلنت جهت آموزش به متخصصان اين عرصه روي آوردند.

رئيس شوراي اجرايي چهارمين همايش ايمپلنت كشور در ادامه عنوان كرد: ايمپلنت از طريق شركت ها وارد شد و به تدريج در سمينارها، سخنراني ها، مراكز علمي مورد آموزش و شناخت بيش از پيش در جامعه شد.

وي گفت: اعتقاد ما اين است كه مراكز تحقيقاتي و پژوهشي كه عموماً به مراكز دانشگاهي وابسته هستند در عرصه هاي درمان پيشگام باشند و بعد از پذيرفته شدن تكنولوژي ها در اين مراكز با در نظر داشتن مباني علمي، مراحل درمان و عملكرد بهتري داشته كه به ارتقا سلامت جامعه مي انجامد./ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار