تمام مالیات کسانی که اصل مالیات تجمیع عوارض را بپردازند بخشیده خواهد شد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اصفهان معاونت درآمد مالیاتی استان اصفهان در نشست خبری مالیاتی مؤدیان مالیاتی که مشمول معافیت مالیاتی می باشند را وارث اجاره کنندگان واحدهای مسکونی و تجاری و اداری که ملک آنها زیر 200متر باشدصاحبان مشاغل صنایع دستی و صادر کنندگان ،تعاونی های کارمندی ،کارگری،عشایری، مصرف محلی ،دانشجویی و دانش آموزی عنوان کرد و افزود :اگر این مؤدیان اظهار نامه سال 90 خود را ارائه ندهند از معافیت مالیاتی محروم خواهند شد.

فریکی همچنین در خصوص پرونده های مالیات اظهار داشت :از کل پرونده هایی که اظهار نامه مالیاتی به آنها داده شده 96 درصد آنها را پذیرفته و تنها 4 درصد آنها رسیدگی می شود.

وی خاطر نشان کرد :افرادی که باید مالیات تجمیع عوارض را پرداخت کنند طبق قانون 40 قانون اساسی به شرطی که اصل مالیات را تا آخر تیر ماه پرداخت کنندتمامی مالیات آنها بخشیده می شود.

در ادامه معاون مالیات بر ارزش افزوده در خصوص اجرای مالیات بر ارزش افزوده طلا فروشان تصریح کرد:فقط در مرحله دوم طرح عمده فروشان و در مرحله چهارم فروشندگان طلا مشمول مالیات بر ارزش افزوده هستند ولی مشمول اجرای آن نیستندکه تاکنون 1900 طلا فروشی ثبت نام کرده اند .

سالار فر در پایان گفت:تا 4 سال آینده تمام شهر داری ها نیز از قانون مالیات بر ارزش افزوده در آمد کسب می کنندو طبق ماده 119تبصره 2 قانون برنامه پنجم توسعه با پرداخت مالیات به مشاغلی که معاف از مالیات و کم درآمد هستند کمک کنیم.

گفتنی است :6 درصد از صد در صد درآمد های مالیاتی کشور متعلق به استان ها می باشد و طبق گزارش خزانه حدود 94 درصد از درآمد های مالیاتی به استان برمی گردد./س

برچسب ها: اصفهان ، اظهار ، نامه ، مالیاتی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.