کارشناس دیابت مرکز بهداشت خراسان رضوی گفت: ‌داشتن بیماری دیابت مشکلی برای روزه داری نیست اما دیابتی ها برای روزه داری باید با پزشک معالج خود و متخصص تغذیه مشورت کنند.


به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد ، بابک اقبالی در نشست خبری معاونت بهداشتی خراسان رضوی در آستانه ماه مبارک رمضان با بیان این مطلب گفت: بیماران مبتلا به دیابت نوع یک، دیابت دوران باردرای و دیابت های کنترل نشده نباید روزه بگیرند

وی افزود: اما روزه داری برای بیماران دیابتی نوع دو که دیابت آنان به وسیله رژیم غذایی کنترل شده، مفید است.

اقبالی تصریح کرد: بیماران دیابتی که روزه می گیرند باید رژیم غذایی مخصوص خود را در افطار و سحر رعایت نمایند و در مصرف غذاهای شیرین که در ماه مبارک رمضان در وعده ی افطار استفاده می شود، زیاده روی نکنند و میزان توصیه شده توسط متخصص تغذیه را مراعات نمایند.

وی تاکید کرد: برای کنترل بهتر قند خون توصیه می شود که این افراد قند خون خود را قبل از سحر و بعد از افطار چک کنند و در صورتی که در طول روز افت قند خون داشتند باید فورا افطار کنند.

این کارشناس دیابت ادامه داد: توصیه می شود بیمارانی که قند خون آن ها در سحر بالاتر از 350 میلی گرم باشد، بیمارانی که سحری نخورده باشند افرادی که برای کنترل بیماری در طول روز قرص مصرف کنند بهتر است برای جلوگیری از عوارض بیشتر روزه نگیرند و با پزشک خود مشورت کنند. /س

برچسب ها: دیابت ، روزه ، رمضان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.