خبرگزاري روسي راشاتودي تصريح کرد اختلاف روسيه و ترکيه درباره سوريه عميق است.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلويزيوني راشاتودي ، همچنان اختلافهاي عميق بين المللي درباره راههاي حل مناقشه سوريه به قوت خود باقي است.

اين درحالي است که رجب طيب اردوغان نخست وزير ترکيه براي گفتگو با مقامات روسيه به مسکو مي آيد. مسکو و آنکارا درباره راه حل بحران سوريه اختلاف نظر دارند.

شان توماس خبرنگار شبکه در مسکو در اين خصوص گفت:« رجب طيب اردوغان در مسکو با ولاديمير پوتين ،رئيس جمهور روسيه ديدار مي کند. روسيه و ترکيه متحد هم به شمار مي روند.

اين دو کشور مي توانند درباره مسائل بسيار زيادي از قبيل توافق نامه هاي تجاري و قراردادهاي مربوط به انرژي و عمران بايکديگر همکاري داشته باشند. اما مساله سوريه در کانون توجه اين گفتگوها قرار دارد. ترکيه بيشتر به سمت سازمان پيمان آتلانتيک شمالي (ناتو) گرايش دارد .

 ترکيه خواهان آن است که بشار اسد ،رئيس جمهور سوريه از  قدرت کناره گيري کند اما مسکو با اين کار مخالف است . روسيه با هرگونه مداخله خارجي در سوريه مخالف است. به هرحال ، درمجموع مي توان گفت که تنها وجه مشترک روسيه و ترکيه درباره سوريه اين است که هر دو قبول دارند با هم در اين خصوص اختلاف نظر جدي دارند!»

برچسب ها: ترکیه ، سوریه ، روسیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار