كنسرسيوم بين المللي روزنامه نگاران، طي تحقيقي پرده از افزايش روزافزون تجارت و قاچاق اعضاي بدن در اروپا و آمريكا، برداشت.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پايگاه خبري ديلي ميل؛ با گزارش 24 فوريه مقامات اوكراين مبني بر كشف يك خودروي حامل استخوان و اعضاي بدن انسان نظر روزنامه نگاران تحقيقي اين كنسرسيوم به بررسي، تحقيق و نفوذ به شبكه هاي مخوف قاچاق اعضاي بدن جلب شد.
 
تحقيقات پليس درباره اعضاي بدن كشف شده در اوكراين نشان داد كه بقاياي اجساد قرا است به مركزي در آلمان كه متعلق به يك شركت محصولات پزشكي آمريكايي است، فرستاده شود.
 
حال پس از گذشت چند ماه و انجام تحقيقات گسترده، مشخص شده كه اجزاي بدن اجساد در بسياري از كشورهاي اروپايي و آمريكايي بدون هيچگونه اجازه اي از خانواده هاي آنها جدا شده و به مراكز دارويي و پزشكي فرستاده مي شود.
 
در ميان اين اعضاي قاچاق، بيشترين موارد استفاده از پوست، استخوان و بافت هاي بدن اجساد است كه تا مدتي پس از مرگ قابل استفاده و بازيابي است.
 
از اعضا و بقاياي قاچاق در پيوندهاي پوست، ايمپلنت هاي دندانپزشكي و درمان برخي از سرطان ها استفاده مي شود.
 
تحقيقات نشان مي دهد كه تنها در آمريكا كه بزرگترين بازار و تامين كننده محصولات حاصل از اعضاي بدن اجساد است، سالانه حدود دو ميليون محصول بدست آمده از بافت انساني به فروش مي رسد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار