سرپرست جدید معاونت میراث فرهنگی استان کرمانشاه از انجام کاوش در غار ملاورد کرمانشاه خبر داد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران کرمانشاه

سرپرست جدید معاونت میراث فرهنگی استان کرمانشاه از انجام کاوش در غار ملاورد کرمانشاه خبر داد.

فهیمه روشن گفت: غار ملاورد یکی از صدها غار پیش از تاریخ استان کرمانشاه است که در منتها علیه کوه طاق بستان شهر کرمانشاه قرار دارد.

روشن گفت: کوه طاق بستان دارای دو غار تاریخی و ارزشمند است که یکی از آن ها همین غار ملاورد بوده و دیگری غار دواشکف می باشد.

سرپرست جدید معاونت میراث فرهنگی استان کرمانشاه، گفت: با توجه به در دست تکمیل بودن پرونده مجموعه تاریخی فرهنگی طاق بستان برای ثبت جهانی شدن، انجام این کاوش و گمانه زنی در غار ملاورد نیز در راستای تکمیل کردن همین پرونده می باشد.

روشن تصریح کرد: مجوز انجام این کاوش و گمانه زنی از سوی پژوهشکده باستان شناسی کشور اخذ شده و در حال حاضر این کاوش به سرپرستی علیرضا مرادی بیستونی از کارشناسان ارشد باستان شناسی اداره کل میراث فرهنگی استان و مدیر پایگاه طاق بستان و همچنین دکتر سونیا شیدرنگ متخصص دوران پیش از تاریخ از دانشگاه بوردو فرانسه در حال انجام می باشد.

وی خاطرنشان کرد: در پی انجام این کاوش به دنبال دیاگرام های ارتباطی در این پناهگاه صخره ای با دیگر نقاط استقراری پیش از تاریخ در حوزه زاگرس هستیم.

سرپرست جدید معاونت میراث فرهنگی استان کرمانشاه، گفت: امیدواریم که نتایج بدست آمده از این کاوش بتواند در تکمیل تر کردن پرونده ثبت جهانی شدن طاق بستان کمک نماید./س


برچسب ها: کاوش ، غار ، کرمانشاه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.