رئیس اداره محیط زیست آبادان گفت: نخاله‌های ساختمانی، پسماندهای عفونی بیمارستان‌ها و پسماندهای صنعتی از معضلات اصلی شهرستان است.


به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران خوزستان ، سیداحمد موسوی‌آزاد در کارگاه آموزشی مدیریت پسماند شهری و روستایی منطقه دو خوزستان که با حضور شهرداران و دهیاران در سالن اجتماعات فرمانداری آبادان برگزار شد، اظهار کرد: در آبادان در هر شبانه‌روز بین 150 تا 170 تن زباله تولید می‌شود که با بازیافت آنها می‌توان در راستای توسعه تولیدات صنعتی پسماندها اقدامات مطلوبی را انجام داد.

وی افزود: نخاله‌های ساختمانی، پسماندهای عفونی بیمارستان‌ها و پسماندهای صنعتی از معضلات اصلی شهرستان است که دهیاران و شهرداران در این میان می‌توانند نقش بسیار جدی را در مدیریت اصلی پسماندها بر عهده گرفته و به بهداشت محیط زیست خدمتی مضاعف کنند.

رئیس اداره محیط زیست آبادان تصریح کرد: برگزاری کارگاه یک روزه آموزشی مدیریت پسماند در این شهرستان به‌منظور آشنایی بیشتر و ملموس‌تر اعضای مختلف ادارات به‌ویژه شهرداران و دهیاران با این موضوع است.

وی اضافه کرد: با شناخت بیشتر و آگاهی بخشیدن در این زمینه می‌توانیم این نقطه از استان را به جایگاهی برسانیم که جمع‌آوری زباله در شهر و روستای آن به‌طور مناسب و در ظروفی که کاملاً مکانیزه هستند با دستگاه‌های اصولی انجام شود.

موسوی‌آزاد با بیان اینکه برای جمع‌آوری نخاله و زباله‌ها باید از روش‌های سنتی و ماشین‌های روباز حمل زباله دوری کرد، گفت: با روش‌های جدید جمع‌آوری زباله می‌توان از دفع غیراصولی، سوزاندن و آلودگی محیط زیست توسط نخاله‌ها جلوگیری کرد./س
برچسب ها: پسماند ، صنعتی ، معضلات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.