دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: دنیای غرب به سركردگی استكبار به جای در پیش گرفتن منطق گفت وگو و مذاكره بر سر مسایل مختلف ، دچار توهم وتخیل تحریم ها بر علیه ایران شده است.

'محسن رضایی' در گفت و گوی با خبرنگار باشگاه خبرنگاران یاسوج   افزود: ملت بزرگ ایران به كشور های غربی توصیه می كند كه دست از این اشتباهات فاحش محاسباتی خود بردارند و به جای توهم فشار و تحریم بر علیه ملت بیدار ما در اندیشه رفع معضلات و بحران كنونی غرب باشند.
وی با بیان اینكه در طول 33سال گذشته با كمك و همراهی ملت بزرگ ایران از همه گردنه ها عبور كرده ایم و تمامی توطئه ها را با تدبیر و وحدت از بین برده ایم ، اظهار داشت: امروزه نیز برای خنثی كردن هر گونه توطئه و ترفند شوم دشمن نیازمند این وحدت و یكپارچگی هستیم.
رضایی تاكید كرد: غربی ها باید بفهمند كه دیگر زمان برای فشار و تحریم بر علیه ملت ایران به پایان رسیده و بدون شك مسیر فشار و تحریم ها نه تنها كوچكترین خللی در اراده پولادین ملت و دولت برای پیشرفت همه جانبه كشور نداشته بلكه موجب مقاومت و پیشرفت بیشتر ما در حوزه ها و بخش های گوناگون شده است.
دبیرمجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به مسئله هسته ای ایران ومذاكرات 1+5 گفت: ماهیت همه گفت و گوها و مذاكرات قبلی دو طرف به سود كشور و ملت ایران پیش رفته است.
رضایی تصریح كرد: زمینه برای توافقات دو طرف به ویژه در نشست استانبول فراهم بود ولی باز هم كارشكنی های پشت صحنه و مواضع یك بام و دو هوای برخی كشورها از جمله آمریكا موجب شد تا این مذاكرات به نشست های بعدی موكول شود.
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: به طور یقین نتیجه ای كه از نشست های مختلف استانبول ، بغداد و حتی مسكو بدست آمده و به اذعان خود غربی ها و كارشناسان مسایل سیاسی مبنی بر گفت‌و گوی دو طرف برای همكاری بیشتر بر حقوق مسلم ملت ایران استوار بوده است.
رضایی با اشاره به طرح انسداد تنگه هرمز و حرف و حدیث های پیرامون این مسئله امنیتی در سطح منطقه و جهان گفت:ایران نیازی به بستن تنگه هرمز ندارد و راه های دیگر و فراوانی برای دفاع و مقابله با هر گونه تجاوزدشمن دارد.
وی بیان كرد: این در حالی است كه ابتكار عمل برای بستن تنگه هرمز در دست ایران است و اجازه ورود و كنترل امنیتی این آبراه از سوی هیچ كشوری به جز ایران ممكن نیست./س

برچسب ها: غرب ، مذاکره ، توهم ، تحریم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.