رییس دانشگاه رازی کرمانشاه گفت: تحریم بهترین فرصتی است که در اختیار محققین قرار گرفته تا با ساخت تجهیزات مورد نیاز وابستگی ایران را به کشورهای خارجی کمتر کنند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران کرمانشاه
پروفسور محمد خدایی در دهمین سمینار دو سالانه الکترو شیمی که در دانشگاه رازی برگزار شده، اخلاق علمی را از ضروریات امروز جامعه علمی کشور عنوان کرد .

وی به رشد در خور  توجه کشور در زمینه تولیدات علمی اشاره کرد و گفت: باید سعی کنیم که روز به روز تولیدات علمی خود را غنی تر کنیم.

رییس دانشگاه رازی گفت: با اشاره به آیین نامه جدید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری که بزودی ابلاغ می شود اظهار داشت: در این آیین نامه از 40 ساعت موظفی اساتید در هفته قرار است 10 ساعت به حوزه کاربرد اختصاص یابد و باید برای این 10 ساعت مدیریت و برنامه ریزی کنیم و اساتید نظر بدهند تا از انحداکثر استفاده و بهره برداری را داشته باشیم.

وی گفت :در دانشگاه رازی سعی داریم به سمتی برویم که اعتبارات و بودجه دانشگاه بر اساس تولیدات دانشکده های مختلف تقسیم گردد به این صورت که اگر دانشکده ای تلاش بسیار زیادی انجام می دهد و تولیدات علمی بسیاری دارد بودجه بیشتری به آن اختصاص داده شود./س

برچسب ها: تحریم ، محققین ، کشور
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.