وي با اشاره به تراکم بالاي جمعيت در مناطق واقع در نيمه جنوبي تهران و سرانه پايين مالکيت خودرو در اين مناطق، گفت: توسعه پر شتاب حمل و نقل عمومي با محوريت مترو در جنوب شهر از اهميت ويژهاي براي مديريت شهري برخوردار است.
معاون شهردار تهران توسعه حمل و نقل عمومي را مهمترين راهکار اجرايي به منظور بهبود وضعيت ترافيک و کاهش آلودگي هوا دانست و اظهار کرد: خطوط 3 و 4 مترو به جاي 7 واگن داراي 8 واگن هستند و طول ايستگاههاي اين خطوط نيز از 140 متر به 160 متر افزايش پيدا کرده تا قطارها و ايستگاهها بتوانند در اين دو خط ظرفيت بيشتري براي جابهجايي مسافر داشته باشند.
وي با تأکيد بر اينکه مديريت شهري خود را متعهد ميداند سالانه 15 کيلومتر مترو براي شهروندان احدث کند، تصريح کرد: البته امسال فراتر از اين تعهد و معادل 19 کيلومتر مترو در خط 3 ساخته خواهد شد که فاز نخست آن به طول 7 کيلومتر تا آخر شهريور امسال به بهرهبرداري ميرسد و فاز دوم آن به طول 12 کيلومتر نيز تا پايان سال جاري به بهرهبرداري خواهد رسيد.
معاون شهردار تهران در پايان با ذکر اين نکته که در زمينه ساخت واگنهاي مترو تا 70 درصد به خودکفايي رسيدهايم، خاطرنشان کرد: در صورت تأمين اعتبارات مورد نياز قادر خواهيم بود تا با استفاده از توليدات داخلي نسبت به تأمين واگنهاي مورد نياز خطوط جديدي که مورد بهرهبرداري قرار ميگيرند، از محل توليد ملي اقدام کنيم.
7 کيلومتر مسير آماده شده از خط 3 مترو تهران که از چهارراه
وليعصر (عج) آغاز و تا خيابان شهيد بهشتي ادامه دارد، تا پايان تابستان امسال
به بهرهبرداري ميرسد و 12 کيلومتر باقي مانده که از چهاردانگه در بزرگراه آزادگان
تا چهارراه وليعصر (عج) امتداد خواهد داشت نيز تا پايان سال جاري به بهرهبرداري
خواهد رسيد.