اوسين بولت قهرمان دو جهان از امیدهای کسب مدال در المپیک 2012 لندن است

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران، اوسين بولت تنها 25 سال سن دارد واز سرزمین جامائیکا می اید سرزمینی که اکثر ورزشکاران آن در رشته دو ومیدانی صاحب نامند.

خیلی ها معتقدند او در المپیک 2012 لندن می تواند از طلاهای پکن خود دفاع کند و در صورتیکه برنامه های تمرینی و تغذیه او درست پیش برود  واتفاقی نیفتد  درلندن هم درخشان خواهد بود بولت  حاصل مسابقات دو ومیدانی قهرمانی مدارس جامائیکاست وی خیلی زود شکوفا شد وخود را در بالاترین سطح ورزش جهان مطرح کرد.

البته تمام دوندگان جامائیکا که در المپیک پکن صاحب مدال شدند شکوفایی خود را از مسابقات مدارس آغاز کردند.

مسابقات دو ومیدانی مدارس جامائیکا  با شکوه و هیجان زیادی برگزار می شود و هر بار بیش از30 هزار تماشاگر دارد این مسابقات 90 سال است که بی وقفه برگزار می شود و بیش از 30 هزار تماشا گر دارد.

همزمان با برگزاری این مسابقات نمایندگان اتحادیه جهانی فدراسیون های دو و میدانی و آژانس ورزشی  حضور دارند که هیچ مسابقه آموزشگاهی در جهان شکوه و اعتبار مسابقات دو و میدانی مدارس جامائیکا ران دارد .

بولت برای رسیدن به رویاهایش راه سختی را انتخاب کرد بولت از کودکی پیش فعال بود و در حال حاضر به یکی از قهرمانان دوی سرعت جهان تبدیل شده است و خیلی ها معتقدند بولت برترین ورزشکار کنونی دنیا است حداقل رکورد شکنی های پیاپی او ثابت کرده این دونده جوان جاماییکایی بی نظیر است او که تا قبل از المپیک پکن چهره ای ناشناخته بود در چین تبدیل به ستاره شدوی در المپیک پکن 22 سال بیشتر نداشت و با ثبت رکورد در دوهای 1000،  200 و 4 در 100 متر جهان گرفتن 3 نشان طلای المپیک و رکورد شکنی دوباره در مسابقات قهرمانی جهان در تاریخ جاودانه شد.

بولت از 15 سالگی زیر نظر پیرت که مامور تمام وقت رسیدگی به مالیت های دولتی است و در میان رکورد داران تاریخ این ورزش قهرمان بود تمرین می کرد.

نگاه او به بولت هیچ گاه جزو  به چشم یک پسر با استعداد نبود

زمانیکه بولت به دنیا آمد ستون فقراتش به یک سمت اغنا داشت واین مشکل مادر زادی آسیب های بسیاری در دوران کاری اش به او وارد می کند و به همین دلیل این ورزشکار دو یا سه بار در سال  در آلمان کامل قرار می گیرد و مربی وی نیز در تمام سفرها این ورزشکار را همراهی می کند بولت علاقه بسیاری به سرت دارد وی در مسابقات دوی 100 متر رکورد جدید و خیره کننده ای را به ثبت رساند و اهالی دو و میدانی می دانستند.

وی در اردوی 200 متر هم قهرمان خواهد شد او خیلی راحت دومین مدال طلایش را بدست آورد اما عظمت کارش این بود که موفق شد رکورد استثنایی مایکل جانسون را شکست  و حد نصاب جهانی را به ثبت رساند جالب است بدانید حضور اسطوره دو و میدانی جهان تا یک ماه مانده  وبه آغاز المپیک پکن در رشته 100 متر مشخص نبود و او تصميم نهايي را به مربي اش واگذار كرد  و در نهايت با توصيه وي قرار شد تا بولت در مسابقه 100 متر المپيك حضور پيدا كند بولت چنان در المپيك درخشيد كه ديگر رويدادهاي المپيك حتي پيروزي متوالي فلپس در انواع رشته هاي شنا را تحت تاثير درخشش خود قرار داد.

زمانيكه بولت پس از المپيك به كشورش بازگشت از او استقبال بي نظيري شد كه از تاريخ كشورش سابقه نداشت بولت را با يك خودروي روباز در شهر به گردش در آوردند .

اوسن بولت پس از سپري كردن سالي درخشاان و رويايي سال 2009 را با اميدواري آغار كرد.

او در مسابقه كلاسيك 400 متر جامائيكا دويد و آمادگي اش را نشان داد اما مسافرت هاي متعدد و شركت در مراسم گوناگوني كه براي تجليل از او در جامائيكا و ديگر كشورها ترتيب داده مي شد بولت را از آمادگي آرماني دور كرد كه البته او زياد نگران نشد چون نياز به استراحت و بازتواني داشت و درحال حاضر وي تمرينات جوي خود را براي حضور قدرتمند درالمپيك آغاز كرده است.

بولت حالا چهره اي شاخص در ورزش جهان است و مي داند در هر مسابقه اي شركت كند ميليون ها نفر چشم به صحنه هاي تلويزيون مي دوزند تا عملكرد او را ببينند بولت خوب مي داند در هر ورزشگاهي براي مسابقه برود آني ورزشگاه پر از تماشاگر مي شود و مسابقه رونق و هيجان خاصي پيدا مي كند و از اين ورزشكار براي حضور در مسابقات نمايشي هم دعوت  مي كند.

بولت دعوت نامه هاي زيادي را براي حضور در مسابقات مختلف دريافت مي كند اما بيشتر به آنها پاسخ منفي مي دهد.


بولت يك دونده است اما ورزش محبوبش فوتبال است منچستر يونايتد و كريستيانو رونالدو ورزشكاران مورد علاقه اش مي باشند.

بولت از تمرين كردن متنفر است  و درعين حال علاقه زيادي به صنعت خود دارد و همانقدر موسيقي را جدي مي گيرد و در حين انجام تمرينات موسيقي گوش مي دهد./مح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.