بحران مالي و طرحهاي رياضتي دولتها باعث گسترش بي سابقه بيکاري در اتحاديه اروپا شده است.


به گزارش  سرويس اقتصادي باشگاه خبرنگاران ،شبکه تلويزيوني راشاتودي در اتحاديه اروپا بيست و چهار ميليون و ششصد هزار نفر بيکار هستند که هفده ميليون و چهارصد هزار نفر از آنها در منطقه يورو زندگي مي کنند. از زماني که پول واحد يورو به جريان افتاد، اين بالاترين رقم بيکاري در منطقه يورو است. در اسپانيا بيکاري به بيش از بيست و چهار و سه دهم درصد رسيده است که بالاترين رقم در اتحاديه اروپاست. در ميان جوانان اسپانيا و يونان بيکاري بيش از پنجاه درصد است. ارقام بيشتر نماي کلي بحران را نشان مي دهد اما وقتي وارد زندگي مردم عادي مي شويم متوجه مي شويم بيکاري چگونه زندگي مردم را نابود مي کند. هم اکنون شمار زيادي از مردم به علت بيکاري درآمد کافي براي زندگي در سرپناه مناسب را ندارند و کارتون خوابي مي کنند. بسياري از آنها مجبور هستند تکدي گري بکنند. پيتر فارکاس يک جوان مجارستاني که سه ماه پيش به اميد کار به بلژيک آمد اکنون بيخانمان و آواره است. او گفت من اکنون در خيابان مي خوابم در حاليکه در گذشته زندگيم اينطور نبود. پيدا کردن کار بسيار دشوار است.
جاناتان تاد سخنگوي کميسيون اتحاديه اروپا در امور اشتغال گفت هم اکنون ميزان بيکاري در اتحاديه اروپا بسيار بالا و غيرقابل قبول است و نمي تواند به همين شکل ادامه پيدا کند.
مارتين کانکني فرد بيکار در بروکسل گفت سياستمداران اصولا از واقعياتي که مردم دارند و زجري که آنها مي کشند بي خبرند.
داويد بوريو فرد بيکار هم گفت آنها مي گويند که بيمه کاري بيشتر از حقوقي است که افراد شاغل پرداخت مي شود.  به نظر من آنها ديد غلطي به مشکل دارند. واقعيت اين است که بسياري از مردم براي کاري که انجام مي دهند دستمزد کافي دريافت نمي کنند.
در سال دوهزار و ده بيش از بيست و پنج درصد از توليد ناخالص داخلي منطقه يورو به تامين اجتماعي اختصاص داشت که احساس مي شد بار سنگيني بر اقتصاد بحران زده اروپاست. از آن زمان تا کنون شماري از کشورها بويژه يونان، پرتغال و ايرلند بودجه هاي تامين اجتماعي را کم کرده اند که در چارچوب طرحهاي رياضت اقتصادي تحميل شده از طرف اتحاديه اروپاست. حتي آلمان که موتور اقتصاد اروپاست نيز به اين روند پيوسته است. يکي از رونامه هاي آلماني گزارش داد دولت تصميم گرفته است تا حداقل بيمه بيکاري براي مهاجران اروپايي به آلمان را قطع کند.
پيتر کلپه رئيس دفتر انجمن اروپاي باز در بروکسل گفت شما نمي توانيد افراد عادي را براي مشکلاتشان سرنش کنيد زيرا آنها قرباني نظام اقتصادي و سياستگذاريهاي غلط هستند.

برچسب ها: بحران ، اروپا ، بیکاری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار