رئیس بخش باغبانی مركز تحقیقات كشاورزی و منابع طبیعی استان چهارمحال وبختیاری از اجرای سه طرح ملی در این بخش در سالجاری خبر داد.

اصغر موسوی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران شهرکرد گفت: اصلاح نهال بادام و دستیابی به ارقام دیرگل و خودسازگار، شناسایی گونه های گلابی مقاوم به بیماری آتشك كه در 11 استان كشور در دست اجراست و به كارگیری روش های جمع آوری نزولات از طرح های ملی در دست اجرای این مركز است.

وی مجموع طرح های تحقیقاتی این مركز را پنج طرح عنوان كرد و گفت:ارزیابی ارقام به شرایط كم آبی و دستیابی به ارقام برتر گردو از دیگر طرح هایی است كه به صورت استانی در این مركز در دست اجراست.

موسوی اجرای طرح های تحقیقاتی در این مركز را موفقیت آمیز دانست و گفت: ارزیابی ارقام تجاری بادام داخلی در شرایط آب و هوایی چهارمحال وبختیاری، بررسی وضعیت خود سازگاری و تعیین تركیب همزمانی گل دهی و گرده افشانی آن از طرح هایی است كه با موفقیت در این مركز اجرایی شده است.

رئیس بخش باغبانی مركز تحقیقات كشاورزی و منابع طبیعی استان چهارمحال وبختیاری افزود: برای اجرای هر طرح بخش باغبانی به طور متوسط 100 تا 200 میلیون ریال اعتبار نیاز است.

موسوی ، كمبود اعتبار و نبود نیروی متخصص را ازعمده مشكلات این مركز عنوان كرد وافزود: درحال حاضر تنها دو دانشجوی دكترا و یك نفر عضو هیات علمی در این بخش فعالیت دارند./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.