کارشناس چيني تاکيد کرد مداخله خارجي در سوريه مردود است.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلويزيوني سي سي تي وي ؛  هو ونپينگ کارشناس ارشد موسسه مطالعات آفريقا و غرب آسيا در پکن و از اعضاي فرهنگستان علوم اجتماعي چين گفت: چين با هرگونه اقدام نظامي خارجي ضد سوريه مخالف است به همين علت ، اقدام روسيه و چين در وتوي قطعنامه جديد غربي ها درباره سوريه در شوراي امنيت سازمان ملل متحد کاملا مطابق انتظارات بود. 

اين اقدام همسو با سياست ديرينه چين است مبني بر اينکه نبايد در امور داخلي کشورهاي ديگر مداخله کرد و به ويژه براي تغيير رژيم در کشورهاي ديگر گام برداشت. به نظر پکن، فقط مردم يک کشور مي توانند درباره تغيير رژيم در کشورشان تصميم گيري کنند و نه قدرتهاي خارجي. چين براساس همين اصل درباره مسائل سوريه موضع گيري مي کند.

چين خواهان آن است که به قوانين بين المللي عمل شود که در منشور سازمان ملل متحد تبيين شده است . چين با وتو کردن قطعنامه جديد درباره سوريه خواست زمينه اي براي اقدام نظامي ضد اين کشور در قالب فصل هفتم منشور سازمان ملل متحد مهيا نشود.

وي در ادامه گفت ، چين با اينکه قدرتهاي بزرگ بخواهند به کشورهاي کوچک زور بگويند مخالف است. درباره سوريه بايد به اين مساله نيز توجه داشت که مسائل در اين کشور روشن نيست . مشخص نيست چه کسي درست مي گويد و چه کسي نادرست عمل مي کند.
اوضاع در سوريه بسيار پيچيده شده است.

برچسب ها: چین ، سوریه ، اسد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار