سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی گفت: حجم مبادلات مرزی خراسان جنوبی در سال گذشته 400 میلیون دلار بوده است

 به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران بیرجند، علیرضا جمیع در جمع مسئولان خراسان جنوبی اظهار کرد: 20 درصد صادرات کشور ایران به افغانستان از مبادی خروجی خراسان جنوبی است.

وی به وجود تحریم‌های فعلی در سطح کشور اشاره کرد و گفت: در این راستا رسانه‌ها نباید مشکلات اقتصادی جامعه را بزرگ‌تر از آنچه هست نشان دهند چراکه این امر موجب ملتهب شدن کشور می‌شود.

خراسان جنوبی توانایی کمی برای جذب سرمایه‌گذار در کشور دارد

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی افزود: خراسان جنوبی ظرفیت کمتری نسبت به سایر استان‌ها برای جذب سرمایه‌گذار در کشور دارد که در این راستا مسئولان باید سعی کنند خریدهای مورد نیاز برای ادارات را از داخل استان تهیه کرده تا سبب تقویت هرچه بیشتر این بخش شود.

جمیع با بیان اینکه سازمان صنعت، معدن و تجارت استان در پنج حوزه صنعت، معدن، بازرگانی داخلی و خارجی، بازرسی، نظارت و قیمت‌گذاری به مردم خدمات ارائه می‌کند، ادامه داد: روز گذشته جلسه تسهیل واحدهای تولیدی شهرک‌های صنعتی استان با حضور نماینده تام‌الاختیار وزیر نیز در این سازمان برگزار و مشکلات واحدهای تولیدی برطرف شد.

وی به فعالیت 10 واحد در حوزه صنعت این سازمان در قبل انقلاب اشاره کرد و تصریح کرد:‌ این تعداد در حال حاضر به 370 واحد صنعتی رسیده است.

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی گفت: همچنین خدمات ارائه شده در بخش معدن نیز قبل از انقلاب 12 واحد بود که در حال حاضر به 220 پروانه بهره‌برداری افزایش یافته است.

فعالیت 19 هزار واحد صنفی در خراسان جنوبی

جمیع از فعالیت 19 هزار واحد صنفی در قالب 98 اتحادیه و چهار مجمع صنفی نیز در سطح استان خبر داد و افزود: این واحدهای صنفی زیر نظر حوزه بازرگانی فعالیت می‌کنند و عمدتاً تأمین کالاهای مورد نیاز مردم، ایجاد شبکه توزیع و ذخیره‌سازی و مدیریت واحدهای صنفی و تشکل‌های صنفی از فعالیت‌های آنها است.

وی از سرمایه‌گذاری 400 میلیارد تومانی در طرح فولاد قاینات خبر داد و تصریح کرد: این امر موجب می‌شود خراسان جنوبی به عنوان یکی از هشت استان تولیدکننده فولاد کشور مطرح شود.

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی یادآور شد: طرح شبنم نیز با قوت زیادی در حال اجرا شدن است و از نیمه مرداد کالاهایی که فاقد ایران‌کد و بارکد باشد توقیف می‌شوند./س 

برچسب ها: مبادلات ، ارزی ، خراسان ، جنوبی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.