روزنامه القدس العربي نوشت ساختار سياسي عربستان فاسد است و رسانه ها در اين کشور آزادي ندارند تا فساد را فاش کنند.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران ، اين روزنامه چاپ لندن، در نسخه اينترنتي امروز خود در مقاله اي به قلم شاه بندر الجترالي، نويسنده پاکستاني، در انتقاد از رفتار عربستان در سياست خارجي نوشت: عربستان براي دادن ويزا به مردم پاکستان، در ايام حج بسيار تحقير آميز رفتار مي‌کند و علاوه بر اين با واسطه هاي بسيار مي‌توان ويزا گرفت. در صورتي که اگر بخواهيم براي زيارت ائمه به ايران بياييم، اين کشور با حسن ميزباني و رفتاري متمدنانه از ما استقبال خواهد کرد.  

در حج سال گذشته، 150 ويزاي جعلي صادر شد و حجاج پاکستاني از فرودگاه به کشورشان برگردانده شدند و بعد از آن مشخص شد ديپلمات مسئول، ويزاهايي را که براي مبلغان اختصاص داده شده بود با مبالغ بالا به حجاج پاکستاني فروخته است. اما عربستان با اين ديپلمات چگونه رفتار کرد؟ آيا با تنبيه، او را عبرتي براي ديگران قرار داد، يا اينکه فساد شايع در دستگاه هاي دولتي عربستان باعث شد بر اين مسئله نيز سرپوش گذاشته شود.

اگر ديپلماسي عربستان، فاقد درايت و کارآزمودگي است، حداقل مي‌تواند به تعهدات خود پايبند باشند در صورتي که امروزه با بلاهت و وحشي گري بر ضد کشور خود اقدام مي‌کند. اگر رسانه هاي عربستان فقط کمي آزادي داشتند، مي‌توانستند بسياري از بيماري هاي علاج ناپذير سياستمداران اين کشور را فاش کنند.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار