با نصب 5 ميليون كنتور هوشمند با تامين هزينه تعويض در سراسر كشور گام مهمي در زمينه گسترش امكان قرائت از راه دور كنتورها و جلوگيري از هدر رفت انرژي برداشته مي شود.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، محمد بهزاد معاون وزير نيرو در امور برق و انرژي با اعلام اين مطلب از تحول اساسي در زمينه بهره گيري هرچه بيشتر از سيستم هوشمند در توليد، توزيع و انتقال انرژي برق در كشور خبر داد.

براساس اين گزارش، در حال حاضر به دليل استفاده مشتركان به ويژه در بخش هاي خانگي از كنتورهاي مكانيكي تا حد زيادي در خواندن ميزان مصرف برق امكان اشتباه وجود دارد علاوه بر آن در اين كنتورها امكان دستكاري بسيار بالاست، به گونه اي كه به گفته كارشناسان در برخي از بخش هاي مصرف برق نظير بخش صنعتي يا تجاري و همين طور خانگي امكان اشتباه در ميزان مصرف برق وجود دارد.

هم اكنون به ميزان يك ميليون كنتور هوشمند به صورت پايلوت در مشهد و بازار تهران مورد استفاده قرار گرفته است كه اثرات سودمندي در جلوگيري از هدر رفت شبكه داشته است.

لازم به ذكر است، در حالي ماه اول تابستان امسال را پشت سر مي گذاريم كه به گفته معاون وزير نيرو در امور برق و انرژي هيچ مشكلي در مورد تامين برق مورد نياز تابستان امسال وجود ندارد و در حال حاضر توليد نيروگاه ها در حدي است كه علاوه بر تامين نيازهاي داخلي، بيش از هزار و 500 مگاوات آن به كشورهاي همسايه صادر مي شود.

گفتني است، هم اكنون تمامي نيروهاي پرتلاش صنعت برق كشور با بسيج عمومي آمادگي لازم را براي تامين برق كشور داشته و در حال آماده باش كامل هستند./عب
برچسب ها: انرژی ، کنتور ، هزینه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار