سخنگوی وزارت امورخارجه جمهوری اسلامی ایران اقدامات تروریستی علیه "ایل دوز فائزوف" مفتی مسلمانان جمهوری تاتارستان روسیه و "ولی الله یعقوب اف" معاون وی را محکوم کرد.

به گزارش حوزه سياست خارجي باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت، رامین مهمان پرست، تروریسم را پدیده ای مغایر با آموزه های ادیان الهی و حرکتی ضد بشری خواند و اظهار امیدواری کرد که همه دولت ها و پیروان ادیان الهی در سراسر جهان برای مبارزه جدی و مستمر با این پدیده شوم و با هدف ایجاد جهانی امن تلاش کنند.

مهمان پرست، ضمن تسلیت به بازماندگان ولی الله یعقوب اف معاون مفتی جمهوری تاتارستان برای ایل دوز فائزوف مفتی مسلمانان این جمهوری نیز آرزوی سلامتی کرد.

بنا بر گزارش ریانووستی روسیه  "ولی الله یعقوب اف" معاون مفتی جمهوری تاتارستان روز پنجشنبه در جریان یک سوء قصد در نزدیکی خانه اش در قازان پایتخت جمهوری تاتارستان هدف تیراندازی قرار گرفت و کشته شد و "ایلدوز فایض اف" مفتی این جمهوری مسلمان نشین نیز در حادثه دیگری بر اثر انفجار خودروی حامل وی مجروح شد.

رسانه های خبری روسیه گزارش داده اند، این دو نفر مواضع ضدافراط گرایی داشته و ممکن است سوء قصد به آنها در این ارتباط انجام گرفته باشد.

جمهوری مسلمان نشین تاتارستان با سه میلیون و 800 هزار نفر جمعیت در منطقه ولگای روسیه واقع شده است.

انتهاي پيام/ش3
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار