مدیر بهداشت، ایمنی و محیط زیست شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران از افزایش ایمنی در خطوط لوله انتقال مواد نفتی و شیب نزولی حوادث خطوط لوله کشور در سه سال گذشته خبر داد.

به گزارش سرويس اقتصادي باشگاه خبرنگاران به نقل از شانا، سیدمحمد پورراکی تعداد حوادث رخ داده در خطوط لوله نفت در سال گذشته را سه مورد عنوان کرد و افزود: این رقم در سال 89، 10 مورد بوده و امسال نیز تنها یک حادثه از نوع شخص ثالث رخ داده است.

وی رعایت مسائل ایمنی در هنگام قطع و وصل و تعمیرات خط و آموزش کارکنان را از مهم ترین دلایل کاهش حوادث رخ داده در خطوط لوله دانست و گفت: حوادث ناشی از اشتباه کارکنان بهره بردار و خوردگی خطوط لوله امسال به صفر رسیده است.

عضو کمیته تخصصی محیط زیست شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی با بیان این که خطوط لوله و مخابرات نفت ایران در زمینه حفاظت از محیط زیست پیشتاز است، به رفع آلودگی نفتی خاک به روش بیولوژیک اشاره کرد و گفت: این پروژه برای نخستین بار با حمایت از کار ایرانی توسط شرکت های داخلی انجام شد، در صورتی که در گذشته به وسیله شرکت های خارجی و با هزینه های بسیار بالا انجام می گرفت.

پورراکی یادآور شد: جمع آوری مواد نفتی از سطح آب های آلوده با استفاده از پدبوم و اسکیمر که از تجهیزات ساخته شده در داخل کشور هستند، از اقدام های دیگر این شرکت در حوزه حفاظت از محیط زیست است.

وی نصب سیستم های اعلام و اطفای حریق در مخازن نفت را از دیگر برنامه های خطوط لوله و مخابرات عنوان کرد و افزود: این سیستم ابتدا در مناطق اصفهان، تهران، سپس در سایر مناطق بر حسب اولویت و بر اساس میزان مخاطرات موجود در آن مناطق نصب می شود.

مدیر اچ اس یی شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران نصب سیستم های تصفیه آب های صنعتی و فاضلاب بهداشتی، برگزاری دوره های آموزشی کاربردی در زمینه اطفای حریق مخازن، پدافند غیرعامل، مدیریت بحران و رفع آلودگی نفتی خاک، معاینات دوره ای کارکنان، تهیه شناسنامه و شناسایی عوامل مخاطره آمیز کارگاه ها و مراکز انتقال نفت را از دیگر اقدام های انجام شده در واحد بهداشت، ایمنی و محیط زیست شرکت ملی پالایش و پخش خواند./س
برچسب ها: حوادث ، خطوط ، لوله ، نزولی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار