فیلم / تظاهرات در اعتراض به سياست هاي رياضت اقتصادي

ده ها هزار نفر از مردم اسپانيا در هشتاد شهر اين کشور در اعتراض به آخرين سياست هاي رياضت اقتصادي دولت تظاهرات کردند.

به گزارش گروه چند رسانه ای باشگاه خبرنگاران، اين  تظاهرات به فراخوان دو اتحاديه کارگري عمده اين کشور سازماندهي و برگزار شده بود.
در مادريد پايتخت اسپانيا بزرگترين تظاهرات مشاهده شد و شرکت کنندگان در تظاهرات از هر سوي شهر به سوي ميدان پورتا دل سور راهپيمايي کردند.
در بارسلونا دومين شهر بزرگ اين کشور نيز تظاهرات گسترده اي برگزار شد.
معترضان در شهرهاي مختلف اسپانيا در حين تظاهرات مخالفت و نارضايتي خود را عليه سياست هاي اقتصادي ماريانو راخوي نخست وزير اين کشور اعلام کردند.
ايگناسيو فرناندز توکسو رهبر اتحاديه کارگري يو جي تي از بزرگترين اتحاديه هاي کارگري اسپانيا سياست هاي رياضت اقتصادي دولت  ماريانو راخوي را که در يازدهم ماه جولاي براي پس انداز شصت و پنج ميليارد يورو اعلام شد، خودکشي اقتصادي خواند.
پس از اينکه دولت راست ميانه گراي اسپانيا سياست هاي صرفه جويانه اقتصادي خود را اعلام کرد تظاهرات کارکنان بخش خدمات عمومي در اين کشور با شدت بيشتري و هر روزه همراه شده است.
تظاهرات ضد سياست هاي اقتصادي در اسپانيا چيز جديدي نيست و از سال گذشته مشاهده شده است، اما از هفته گذشته و در پي اعلام سياست هاي رياضت اقتصادي دولت راخوي اين تظاهرات هر روز برگزار مي شود.
در شهرهاي مختلف اسپانيا کارکنان بخش خدمات عمومي که حقوق و مزايايشان بين سه و نيم  تا هفت درصد کاهش يافته هر روز از ساعت استراحت کاري خود استفاده مي کنند و به تظاهرات مي پردازند؛ به عنوان مثال در مادريد اين تظاهرات در مقابل مقر حزب مردم برگزار مي شود.




اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.