سخنگوي کميسيون حقوقي قضايي مجلس با اشاره به مطرح شدن طرح بيمه مهريه گفت: بيمه مهريه از لحاظ رواني ممکن است به قوام زندگي آسيب برساند و فضا را به گونه اي فراهم آورد که زوج تقيدي به حفظ قوام زندگي نداشته باشند.

محمد علي اسفناني نماينده مردم فريدونشهر، فريدن و چادگان در مجلس شوراي اسلامي در گفتگو با خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران با اشاره به مطرح شدن طرح بيمه‌ مهريه گفت: طرح بيمه مهريه با هدف پرداخت مبلغ حق بيمه از سوي مرداني است که به تازگي ازدواج مي‌کنند تا با استفاده از آن توان پرداخت مهريه زوجه را داشته باشند.

وي افزود: بحث پرداخت مهريه از مواردي است که نبايد ايجاد شبهه‌ي پرداخت و مطالبه را به وجود آورد.

اسفناني در ادامه با اشاره به اينکه مطرح کردن بحث مهريه در چارچوب پرداخت و مطالبه به قوام زندگي مشترک آسيب مي رساند، افزود: مهريه تکليفي است که به محض وقوع عقد زوجه مي تواند آن را مطالبه کند و طبيعتا ديني است که بر دوش زوج است اما پرداخت مهريه در صورتي مطلوب است که به اختيار و اراده زوج باشد.

سخنگوي کميسيون حقوقي قضايي مجلس با تاکيد بر اينکه در مجموع اين طرح مطلوب ارزيابي نمي‌شود، خاطر نشان کرد: بيمه مهريه از لحاظ رواني ممکن است به قوام زندگي آسيب برساند و فضا را به  گونه اي فراهم آورد که زوج  تقيدي به حفظ قوام زندگي نداشته باشند.
انتهاي پيام/س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار