کنگره آمريکا کاهش کمکهاي نظامي به پاکستان را به راي گذاشت.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران ،متن لایحه مذکور از سوی تد پو، نماینده جمهوریخواه و از اعضای مجلس نمایندگان آمریکا ارائه شده بود .

تد پو در متن پیشنهادی خود درخواست کرده بود یک میلیارد و 300 میلیون دلار از کمکهای نظامی به پاکستان کاهش یابد ولی این مبلغ به 650 میلیون دلار تنزل کرد.

علت تصویب این لایحه، کاهش سطح همکاری های اسلام آباد با واشنگتن در اموری مانند مبارزه با تروریسم اعلام شده است.

پو، پیش از رای گیری درباره این لایحه گفت: پاکستان لایق دریافت پول مالیات دهندگان آمریکایی نیست!

لغو قرارداد همکاری پنتاگون و شرکت دولتی صادر کننده اسلحه روسیه به نام روسوبرو اکسپرت، دیگر مصوبه عصر جمعه قانونگذاران آمریکایی بود.

رسانه های مستقر در پایتخت آمریکا مدعی شدند چون این شرکت روسی، سلاح در اختیار دولت سوریه قرار می دهد، قراردادهای پنتاگون با آن لغو می شود.

مجلس نمایندگان آمریکا در بیانیه ای که در این باره صادر کرد، افزود: لایحه یادشده را جیم موران، نماینده دمکرات ارائه کرده بود که با اکثریت قابل توجه، چهار صد و هفت رای موافق و پنج رای مخالف تصویب و از سال 2013 میلادی اجرایی خواهد شد.

موران در این باره گفت: غیرقابل قبول است که دولت آمریکا با شرکتی همکاری کند که به سوریه اسلحه می دهد.

لایحه لغو قراردادهای خرید اسلحه پنتاگون از شرکت معروف صادر کننده اسلحه روسیه، عصر پنج شنبه و ساعاتی پس از وتوی همزمان روسیه و چین درباره قطعنامه غربی ها ضد سوریه در شورای امنیت سازمان ملل طرح و تصویب شد.

به گفته قانونگذاران آمریکایی شرکت صادر کننده اسلحه روسوبورواکسپورت در یک سال گذشته، بیش از یک میلیارد دلار سلاح از قبیل تفنگ تک تیرانداز، مواد منفجره قوی، خمپاره، مهمات و بالگردهای تهاجمی را به دولت سوریه فروخته است.

مجلس نمایندگان آمریکا همچنینن لایحه ششصد و شش میلیارد دلاری بودجه وزارت دفاع این کشور و فعالیتهای جنگ آمریکا در عراق و افغانستان برای سال 2013 میلادی را تصویب کرد.
لایحه یادشده نیز پس از دو روز بحث و گفتگو میان جمهوریخواهان و دموکراتها در مجلس نمایندگان در آخرین ساعات پنجشنبه با 326 رای موافق و 90 رای مخالف تصویب شد.

به موجب این لایحه، هشتاد و هشت میلیارد و پانصد میلیون دلار از بودجه تصویب شده ی پنتاگون، به اقدامات نظامی این کشور در آن سوی آبها یعنی خارج از آمریکا اختصاص داده شده است.
برچسب ها: کنگره ، آمریکا ، رای ، کمک ، پاکستان ، تد پو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار