معاون هنری وزیر فرهنگ وارشاد اسلامی تاکید کرد: معنویت سبب ماندگاری هنر و هنرمند در جهان است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد به نقل از روابط عمومی نخستین همایش بین المللی بین رشته ای "هنر، زبان و تکنولوژی"، حمید شاه آبادی درمراسم اختتامیه این همایش که در هتل پردیسان مشهد برگزار شد، اظهار کرد: آنچه در کشورمان و جهان در حال وقوع است نیاز به رصد و تفکر مدبرانه دارد البته در دو سال گذشته تا کنون تغییرات عمده ای در حیطه آموزش در کشور ایجاد شده که این تغییرات از تدابیر مهم آقای کشاورز مدیر کل دفترآموزش در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.

وی افزود: این که این همایش ذهن ها را درگیر هنر کرد قابل قدردانی است، هنر در پارادایم ایرانی تعاریف مختلفی همانند احساس و عقل دارد، وجود عقل در این پارادایم سبب تدبیر احساس و مدیریت آن است، خلق آثار هنری هم نیاز به تدبیر خلاقانه دارد که در این مقوله وجه ایمان و دین در هنر بسیارحائز اهمیت است.

معاون هنری وزیر فرهنگ وارشاد اسلامی خاطر نشان کرد: ایمان به عنوان پردازنده احساس عقل می تواند هر دو را به عالیترین درجه سوق دهد و هنر دینی ماندگارترین هنر است.

وی ادامه داد: هنرمند علاوه بر اینکه دارای تکنیک است هنگام خلق آثار هنری می تواند از منظر دین انسانی معنوی باشد و در خدمت انسانهایی که نیازمند رشد روحی و معنوی است، قرارگیرد .

وی گفت: هنر مادی از ابزارها کمک می گیرد و ارتباطش با ماورا قطع می شود در نتیجه هنرمند اگر بخواهد هنری ماندگار داشته باشد باید به دین و الهیات متصل باشد.

شاه آبادی خاطرنشان کرد: نسبت تکنولوژی در هنر باید به صورت جدی مورد توجه و بررسی قرار گیرد که البته از منظر اندیشه های اسلامی باید به این مقوله ها بصورت خاصی نگریسته شود./س

برچسب ها: معنویت ، سبب ، ماندگاری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.