کپکو يکي از دانشکده هاي بين المللي تخصصي کره جنوبي در رشته مطالعات هسته اي يک قرارداد همکاري با آژانس بين المللي انرژي اتمي امضاء کرده است.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از روزنامه تايمز کره جنوبي؛ بر اساس توافقنامه امضا شده، آژانس بين المللي انرژي اتمي توصيه ها و راهنمايي هايي را به دانشجويان منتخبي که از سوي دانشکده مطالعات هسته اي کره جنوبي معرفي مي شوند، مي نمايد و آنها را در زمينه ساخت و راه اندازي نيروگاههاي هسته اي آموزش مي دهد. دانشجويان منتخب از افرادي هستند که قرار است براي ساخت نيروگاههاي اتمي و مطالعات در اين زمينه با دولت کره جنوبي همکاري داشته باشند.
قرار است کلاس هاي آموزشي در منطقه ساحلي اولسان واقع در جنوب شرق کره جنوبي برگزار شود. دولت کره جنوبي با ابراز خرسندي از امضاي توافقنامه همکاري بين آژانس بين المللي انرژي اتمي و دانشکده کره اي اعلام کرده است در نظر دارد همکاري هاي خود را با آژانس بين المللي انرژي اتمي افزايش دهد. هم اکنون کره جنوبي داراي بيست و يک راکتور هسته اي داير و فعال است و هفت راکتور هسته اي ديگر نيز در دست ساخت دارد.
دولت کره جنوبي در نظر دارد به عنوان يکي از صادرکنندگان بزرگ فن آوري ساخت نيروگاههاي انرژي اتمي در جهان به حساب آيد و در سال 2009 ميلادي موفق شد قرارداد ساخت چهار راکتور هسته اي به ارزش بيست ميليارد دلار را در امارات متحده عربي از آن خود سازد.
برچسب ها: کره ، اتمی ، هسته ، آژانس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار