استان آذربايجان غربي به عنوان قطب صنايع تبديلي كشور 65 درصد توليد آبميوه كشور را به خود اختصاص داده است.

صمد پورسلطاني، رئيس كميسيون كشاورزي و صنايع غذايي اتاق بازرگاني در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، با بيان اين مطلب افزود: كيفيت و دريافت استانداردهاي جهاني، موجب فروش محصولات غذايي استان آذربايجان غربي در بازارهاي منطقه اي و بين المللي شده است.
وي ادامه داد: سالانه حدود 300 هزارتن آبميوه و بيش از 65 هزارتن كنسانتره آبميوه يعني بيش از 45 درصد كنسانتره و 65 درصد آبميوه كشور در آذربايجان غربي توليد مي شود كه اين امر موجب شده اين استان به عنوان قطب صنايع تبديلي كشور مطرح شود.
وي در ادامه گفت: در حال حاضر بازار شمال عراق، بخشي از بازار تركيه و نيز بازارهاي حوزه خليج فارس متقاضي آبميوه و محصولات خوراكي آذربايجان غربي هستند.
پورسلطاني افزود: صنايع تبديلي كشاورزي در استان آذربايجان غربي از نظر توسعه بخش كشاورزي، ايجاد ارزش افزوده، كاهش ضايعات، توسعه صادرات، كاهش ريسك هاي اقتصادي و نيز تكميل زنجيره بازاريابي به عنوان يك اقتصاد « كشاورزي محور» از اهميت به سزايي برخوردارند.
وي در پايان خاطرنشان كرد: از آنجا كه صنايع تبديلي و غذايي پشتيبان توليدات كشاورزي و عامل اصلي در توسعه صادرات است پيشرفت در آنها مي تواند افق روشني را براي توسعه اقتصاد آذربايجان غربي به ارمغان آورد./س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار