رئیس اتاق بازرگانی اصفهان با اشاره به تحریم ها و تهدیدهای خارجی علیه اقتصاد کشور گفت:برای مقابله با این قبیل تحریم ها بهتر است که قوانین مورد نیاز به صورت کارشناسی تدوین شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اصفهان «خسرو کسائیان درهمایش بررسی مسایل حقوقی تجارت بین الملل در سالن همایش های بین المللی اتاق بازرگانی اصفهان برگزار شد اتاق بازرگانی را نماینده فعالان اقتصادی دانست که می تواند قوانین در دست تصویب را مورد ارزیابی قرار دهد و نظرات کارشناسی را به قانون گذاران ارایه کند.

وی نقش اتاق را در اجرای صحیح قانون از دیگر نقش های این پارلمان خصوصی ذکر کرد و گفت:اتاق اصفهان با داشتن 3 هزار عضو و کمیسیون های تخصصی اجرای قوانین را از نزدیک بررسی می کند.

رئیس اتاق بازرگانی اصفهان با اشاره به قانون تجارت مصوب 80 سال پیش گفت:قانون موجود پاسخگوی نیاز امروز تجارت نیست بویژه در بخش تجارت الکترونیک نیازی احساس می شود که قانون به روز شود.

وی تنقیح قوانین تجاری را از نیازهای امروز بخش خصوصی دانست و گفت:بخش داوری اتاق اصفهان زیر نظر مرکز داوری اتاق ایران تشکیل شده است که این مرکز می تواند بسیاری از مسایل و مشکلات بازرگانان را در قراردادهای بین المللی حل و فصل کند.

»مدیر کل بازرسی استان اصفهان در این همایش گفت: اجرای قانون سلامت نظام اداری را سبب برطرف شدن مشکلات عدیده ای دانست و گفت:در شرایطی که با تحریم های اقتصادی روبرو هستیم یا از طرفی مواجه با فرصت های اقتصادی هستیم اجرای این قانون می تواند به استقلال کشور در این شرایط کمک کند.

حجت الاسلام موسوی نژاد نظارت همگانی بر اجرای قوانین را یکی از ابزارهای نظارتی برشمرد و گفت:بخش بازرسی افتخاری دو سال است در سازمان بازرسی ایجاد شده و همه بخش های جامعه می توانند در این بخش فعالیت کنند.

همچنین رییس مرکز داوری اتاق اصفهان در این همایش گفت:اصفهان به عنوان قطب حقوقی کشور با وجود دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی متعدد در حوزه حقوق شناخته شده است.

پور جوهری مرکز داوری اتاق اصفهان را مرکزی فعال برای رفع مسایل و مشکلات فعالان اقتصادی عنوان کرد و گفت:بسیاری از پرونده های این مرکز به تجارت الکترونیک باز می گردد که حضور مشاوران حقوقی می تواند از ایجاد این قبیل مشکلات جلوگیری کند.

در این همایش موضوعاتی از قبیل حل و فصل اختلافات بازرگانی به روش های سنتی ، مسایل حقوقی پولشویی در بازرگانی داخلی وبین المللی،بیمه های بازرگانی،نقش داوری سازمانی در حل و فصل دعاوی تجاری،تقلب و کلاهبرداری در اعتبارات اسنادی،تحریم های خارجی و قراردادهای تجاری بین المللی،رابطه دادگاه با داوری در دعاوی بازرگانی و مسایل و چالش های تجارت با کشور چین ارایه شد./س

برچسب ها: اصفهان ، همایش ، مسایل ، حقوقی ، تجارت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.