مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی از توزیع 205 تن بذر یارانه ای گواهی شده سیب زمینی بین بهره برداران استان خبر داد.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران تبریز ، سلیمانی با اشاره به برنامه های در دست اجرای مدیریت زراعت به منظور دست یابی به محصول کیفی وکمی وکنترل هزینه های تولید در جهت حصول به اهداف میان مدت برای ورود به بازارهای منطقه ای وجهانی به منظور ایجاد رقابت سالم با رقبای تولید کننده سایرکشورها گفت: درکنار نظارت برنحوه کاشت، داشت وبرداشت محصولات زراعی دراستان، باتعامل بیشتر بهره برداران، این مدیریت تلاش بر این دارد با معرفی، ارائه و توصیه بذور پرمحصول به بهره برداران، راه را برای کاهش استفاده از منابع تولید هموار ساخته و در کنار آن در آمد بهره برداران را با تولید محصول بیشتر افزایش دهد.

وی همچنین از توزیع 205 تن بذر گواهی شده یارانه ای سیب زمینی بین بهره برداران استان خبر داده گفت: این مقدار بذر یارانه ای که مورد تائید موسسه ثبت و گواهی بذر و نهال کشور قرار گرفته است، در بین سیب زمینی کاران شهرستان های سراب، عجب شیر، بناب، آذر شهر و جلفا توزیع گردیده است.

سلیمانی با اشاره به نحوه توزیع بذور سیب زمینی اصلاح شده در بین بهره برداران استان گفت: توزیع بر اساس الگوی کشت شهرستان و میزان اراضی اختصاص یافته برای کشت این محصول، انجام یافته وبهره برداران شهرستان های سراب، بناب به ترتیب 140، 44 تن و شهرستان های، عجب شیر و آذرشهر هر یک 10 تن از این بذور را در تولید محصول مرغوب مورد استفاده قرار داده اند.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی سازمان همچنین افزود: یک تن از این بذرگواهی شده نیز، توسط بهره برداران سیب زمینی کار شهرستان جلفا مورد کشت قرار گرفته و امید می رود با بکار گیری آن و رعایت توصیه های کارشناسی، محصول تولیدی کیفیت و عملکرد مطلوبی داشته باشد ./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.