همواره در آستانه رویدادهای بزرگ ورزشی مانند بازی های المپیک بسیاری از ورزشکاران دچار مصدومیت می شوند و یا در مسابقه انتخابی شکست می خورند تا غیبت شان در این مسابقات تبدیل به اخبار داغ و حاشیه ای شود.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران در این گزارش نگاهی می اندازیم مصدومانی که شانس حضور در بازیهای مهم و بزرگ را از دست داده اند.

*خداحافظی دونده بزرگ اتيوپي

گبر سلاسی دونده 39 ساله ایتو پیایی نتوانست سهمیه المپیک 2012 لندن را کسب کند و بدین ترتیب بسیاری از کارشناسان این رشته او را از غايبان بزرگ لندن می دانند.

قهرمان 10 هزار متر المپیک با شکست در مسابقات کسب سهمیه رسماً خود را باز نشست کرد و می خواهد پس از این وارد عرصه سیاست شود. سلاسی نسل جوان را مهمترین عامل برای خداحافظی عنوان کرده و امیدوار است اتيوپی بتواند در بازیهای المپیک 2012 باز هم افتی را تجربه کند.

*غیبت به دلیل مرگ

اواسط اردیبهشت ماه بود که فدراسیون شنای نروژ در اطلاعیه ای از مرگ "اکساندر دیل اوتن" شناگر شماره یک این کشور و قهرمان ماده 100 متر مسابقات جهانی 2011 در شانگهای چین خبر داد.

در خبر مربوط به جان باختن این شناگر نروژی آمده که او حین تمرین در استخر دچار حمله قلبی شده و فوت کرده است. این شناگر 26 ساله از امیدهای اصلی نروژ برای کسب مدال در بازیهای المپیک 2012 لندن بود.

گزارش ها حاکی است که اوئن ناگهان به هنگام تمرین بیهوش شد و تا پیش از رسیدن به بیمارستان در گذشته است.

*فوتبالی ها

همواره پیش از آغاز تورنمنت های مهمی همچون جام جهانی و جام ملتهای اروپا ستارگان فوتبال کشورهای مختلف دچار آسیب دیدگی نشده و مسابقات را از دست می دهند پیش از آغاز رقابتهای یورو 2012 نیز چنین چیزی به وجود آمد و بازیکنانی نظیر کارلوس پویول مدافع ارزشمند تیم ملی اسپانیا و فرانک لمپارد هافبک ارزشمند تیم ملی انگستان شانس حضور در رقابتها را از دست داده اند البته در رقابتهای مختلف فوتبال شاهد مصدومان پرشمار و اسم و رسم دار بوده ایم.

*شکست بزرگان کشتی

روسیه در مسابقات کشتی آزاد قهرمانی روسیه 2 ستاره بزرگ شکست خوردند و شانس خود را برای رسیدن به بازیهای المپیک از دست رفته دیدند. این مسابقات که حکم رقابتهای انتخابی لندن 2012 را نیز داشت در حالی برگزاری شد که عبدالسلام گادیسوف در وزن 96 کیلوگرم حاجی مرژادگاتسالوف دارنده 5 مدال طلای جهان و المپیک را مغلوب کرد.

او پیش از رسیدن به فینال به کشتی گیر بزرگ دیگر به نام های ابراهیم سیداف و شیرمانی مراداف را هم شکست داده بود. در چند وزن دیگر نیز وضعیت به گونه ای بود که چهره های جدید خود نمایی کردند.

*کوک بی کوک

آرون کوک تکواندو کار انگلیسی و یکی از حریفان اصلی یوسف کرمی در بازیهای المپیک 2012 به دلیل آن که در رقابتهای انتخابی و گزینشی شرکت نکرده بود از ترکیب تیم ملی تکواندوی انگلستان بازماند.

اگرچه برخی این خبر را نوعی ترفند برای انحراف ذهن رقبا عنوان کرده اند، اما در فهرست اعلام شده از سوی فدراسیون تکواندوی انگلستان را از آرون کوک دیده نشد و به احتمال فراوان این ورزشکار قادر نخواهد بود تا در بازیهای المپیکی که در کشورش برگزار خواهد شد شرکت کند.

کوک از جمله ورزشکارانی بود که شانس بالایی برای کسب مدال نداشت او در جریان مسابقات آزمایشی المپیک چندی پیش در پایتخت انگلستان برگزار شد، موفق شد یوسف کرمی را شکست دهد.

در عین حال گفته شده که استیون لوپس تکواندو کار آمریکایی هم از دیگر حریفان غایب یوسف کرمی در بازیهای المپیک خواهد بود لوپس که البته با روزهای اوج خود فاصله بسیاری دارد، چندی پیش به شدت آسیب دیده به نظر می رسد که نامش در فهرست کاروان اعزامی آمریکا به المپیک لندن گنجانده شود.

*مدعی اصلی ماراتن مصدوم شد

یکی از مدعیان عنوان قهرمانی رقابتهای دوی ماراتن بازیهای المپیک 2012 لندن به دلیل آسیب دیدگی شدید نمی تواند در این بازیها حضور پیدا کند واو را باید از جمله غایبان بزرگ دو میدانی و المپیک دانست.

موزس موزوپ از کنیا که عنوان قهرمانی دوی ماراتن شیکالو را در کارنامه دارد به علت آسیب دیدگی از ناحیه تاندون آشیل بازیهای المپیک لندن را احتراز آنچه که فکرش را می کنید از دست داد.

مسئولان فدراسیون دو میدانی کنیا اعلام کردند موزوپ 26 ساله قرار بود به همراه آبل کروی و ویلسون کیپسانگ در المپیک بدود که این امر به دلیل این مصدومیت میسر نخواهد شد. بدین ترتیب باید نام او را نیز در سیاهه ورزشکاران بدشانس المپیک یادداشت کرد.

*مصدومیتی که رفع شد

اگر نگاهی به گذشته بیاندازیم و رقابتهای دیگر را نیز مدنظر قرار دهیم، می بینیم ورزشکاران بسیاری به دلیل مصدومیت بازیها و رقابت های مختلف را از دست داده اند.

اما همیشه این گونه اخبار درباره مصدومیت ها صحیح از آب در نمی آید و ورزشکار آسیب دیده خود را به مسابقات می رساند. طبق اعلام رسانه ها، یک لوژسوار آلمانی به نام آندری لانگ نیز که مدافع 2 عنوان قهرمانی در مسابقات المپیک زمستانی 2002 و 2006 بود به دلیل مصدومیت بازیهای 2010 و نکوور را از دست داد. او در سالت کسب سیتی و در تدوین توانسته بود 2 مدال طلا برای آلمان به دست آورد.

البته او به این مسابقات رسید و توانست در لوژسواری 2 نفره یک مدال طلا و در لوژسواری 4 نفره یک مدال نقره به دست آورد. همچنین می توان گفت پیش از آغاز رسمی بازیهای المپیک زمستانی و نکور کانالایک لوژسوار گرجستانی هم کشته شد./مح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار