دبير كل اتحاديه جامعه اسلامي دانشجويان با صدور نامه‌اي خطاب به دبير كل سازمان ملل نگراني شديد خود را نسبت به مسائل رخ داده در ميانمار اعلام كرد.

به گزارش حوزه دانشگاه باشگاه خبرنگاران، علي پهلوان دبير كل اتحاديه جامعه اسلامي دانشجويان با صدور نامه اي به دبير كل سازمان ملل نگراني خود را نسبت به عواقب مسائل رخ داده در ميانمار اعلام كرد. متن كامل اين بيانيه به شرح ذيل است:

جناب آقای بان‌کی‌مون

دبیر کل محترم سازمان ملل

سلام علیکم

شاید نگاشتن این گونه نامه‌ها به خدمت حضرت عالی امری مرسوم باشد و با دیدن این گونه نامه ها، آنها را فعالیت کوچکی بدانید اما این نامه نه برای استفاده تبلیغاتی و نه از باب اموری از این دست است هدف از نگاشتن این نامه اولاً انجام وظیفه و تکلیف الهی و ثانیاً کمک به حضرتعالی برای آن است که حوادث را از نگاه یک دانشجوی مسلمان ایرانی که کاملاً بی طرفانه به مسائل نگاه می کند ببینید.

در شرع مبین اسلام شما وقتی می بینید، یکی از دوستان شما اشتباه می کند، می باید من باب وظیفه به دوست خود تذکر دهید تا آن مشکل و نقیصه را در اسرع وقت حل نماید و اگر چنین نکنید در سرای باقی ، دوست شما به جهت دوستی و وظیفه دینی، حق دارد، در محضر عدل الهی شما را بازخواست نماید و شاکی باشد. این جملات را گفتم تا بدانید اولاً منظور از وظیفه و تکلیف الهی چیست ثانیاً این نامه کاملاً برادرانه و فارغ از حب و بغض نگاشته شده است.

جناب آقای بان کی مون

در یازده سپتامبر، در کشور آمریکا دو برج هدف حمله قرار گرفت و دو هواپیما به آنها اصابت کرد این خبری بود که چند ساعت خبر یک تمام رسانه های دنیا شد و کل دنیا را در یک شوک بزرگ فرو برد . بعد از این اتفاق رئیس جمهور وقت آمریکا دیوانه وار بر طبل جنگ کوبید و همه تلاش خود را برای همراه کردن دیگر کشورهای مدنظرش کرد . در اقدامی نابخردانه دم از جنگ های صلیبی زد و مسلمانان را به جنگ فراخواند.

هنوز هم برای بسیاری از مردم دنیا حقیقت اتفاق 11 سپتامبر سوال است، عاملین آن شناخته نشدند و فقط یک گروه به عنوان عامل آن معرفی گردید گروهی که سازمان جاسوسی آمریکا پدید آورنده آن بوده است به بهانه ی یازده سپتامبر و وجود سلاح کشتار جمعی کشور مسلمان عراق اشغال گردید و مردم آن سالهاست کشته می شوند ، آواره می گردند موردظلم و ستم متجاوزین قرار می گیرند، به بهانه هایی که هرگز ثابت نشد.

جناب آقای بان کی مون

حتما نتیجه کوتاهی در قضیه بوسنی و هرزگوین و نسل کشی عظیمی که در آنجا اتفاق افتاد را خبر دارید و از وقایع کوزوو مطلع هستید وضعیت مردم در عراق و افغانستان را حتماً دیده اید.

از فلسطین و لبنان خبر دارید و تازگی ها هم مسلمانان میانمار مورد تهاجم قرار گرفته اند و اخبار شدیداً ناراحت کننده ای به گوش میرسد اینک تمامی مدعیان حقوق بشر سکوت کرده اند و کر و کور و لال شده اند.

جناب آقای بان کی مون

از آنچه که در میانمار می گذرد ، شدیدا هراسناکم و قبل از آنکه نسل کشی عظیمی دیگری رخ دهد خواهشمندم فوراً توجه شورای امنیت را به برمه و کشتار مردم آن معطوف دارید ریختن خون بی گناهان فقط به آن دلیل که می گویند لا اله الا ا... بسیار ناجوانمرانه است که قلب هر انسان آزرده ای را به درد می آورد.آقای بان کی مون مگر مسلمین میانمار بشر نیستند؟مگر حقوق ساده ی بشری ندارند؟پس چرا مدعیان دروغین حقوق بشر که در یک مورد ساده گوش فلک را کر می کنند الان صم بکم شده اند؟کشتار مسلمین میانمار قلب انسانهای آزاده را آزرده کرده است شماها انسان نیستید یا آزاده نیستید؟

جناب آقای بان کی مون

بنده در کشور آزادی های واقعی زندگی میکنم در اطراف خیابان انقلاب اسلامی در شهر تهران که دفتر مرکزی جامعه اسلامی دانشجویان در آن واقع است محل عبادت مسلمانان ،مسیحیان و یهودیان وجود دارد و تمامی اقلیتهای دینی برایشان در مجلس نماینده تعریف شده و مانند بقیه شهروندان از حقوقشان برخوردار می شوند. اما آیا مسلمانان همانگونه که اقلیتهای دیگر در ایران از حقوق عادی مانند دیگر شهروندان برخوردارند برخوردار هستند؟

جناب آقای دبیر کل

شما دبیر کل سازمان ملل هستید اما انگار نامی که بر سازمان شما گذاشته با نوع عملکردش متفاوت است و ملتهای مستقل آنجا را برای به بند کشیدن خود یافته اند.اینک آزمون بزرگی است ملتها منتظرند که کاری کنید.

همه ظلم های روزی به پایان خواهد رسید آن روز که مهدی موعود خواهد آمد و جهان را پر از عدل و داد خواهد کرد آن روز سزای هرظالمی داده خواهد شد کاری کنید که آنروز اگر زنده بودید جز دسته ظالمین نباشید و یا آنکه در سرای باقی از سعادتمندان باشید.

در انتهای کلام، حضرتعالی را به مطالعه پیرامون اسلام دعوت می نمایم و اعلام میدارم اسلام دین محبت و برادری است و نقشه ی نجات جامعه بشری در عصر کنونی در آن نهفته است به امید روزی که دیگر ظلمی وجود نداشته باشد.

انتهاي پيام/ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار