خوردن میوه انار برای تقویت قلب و کاهش دهنده التهاب دستگاههای بدن توصیه شده است.

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران بجنورد؛ در حدود بيست نوع مختلف انار در دنيا موجود است؛ هر میوه انار حدود ششصد دانه را در خود جای داده است که مغز میوه را احاطه کرده و از رنگ سفید تا قرمز تیره جلوه می کنند.

قدمت این میوه، به 4 هزار سال قبل برمی‌گردد؛ میوه‌ای که سوغات ایرانی‌ها بوده و از اینجا، به هند و سپس به آفریقای شمالی، چین، اروپا و آمریکا رفته؛ در سوره الرحمن قرآن کریم- آنجا که وصف بهشت و میوه‌های بهشتی آمده- از انار هم نام برده‌اند؛یک میوه خوش‌آب و رنگ شفابخش که انگار، هر دانه‌اش دوای دردی است.

انار ميوه اى است مقوى قلب که برای سلامت قلب و عروق، جلوگیری از تصلب شریان‌ها و بروز سکته، پیری زودرس، آلزایمر و سرطان پروستات به کار می‌آید در مناطق گرمسيرى نیز بر ضد اسهال خونى ، تنگى نفس و كرم امعاء به كار برده مى شود؛ پوست انار بخصوص به سبب سرشار بودن از مازو داراى خاصيت قبض كنندگى بوده و بعلاوه دافع كرم مى باشد.

آب انار اثر مدر و مفرح دارد و مصرف رقیق شده آن با آب، در بیماریهای مجاری ادرار، بیماریهای مختلف ناشی از التهاب دستگاههای بدن و در بیماران مبتلا به عدم کفایت ترشح صفرا، توصیه شده است، اگر آّب انار را با عسل مخلوط كرده و هر روز چند قطره در بيني بچكانيد از رشد پوليپ در بيني جلوگيري مي كنيد.

آب انار همچنین ممکن است دارای اثر ویروس کش بوده و ضد پلاک دندان باشد.براي برطرف كردن دندان درد، دم كرده ريشه درخت انار را در دهان مضمضه كنيد .
میوه انار خنک کننده و خون ساز بوده و خون را تصفیه می کند، رنگ صورت را شاداب کرده، گرفتگی صدا برطرف می کند.برای سالمندان بهترین دارو برای تقویت کلیه می باشد. برای اضافه کردن وزن خود می توانید انار بخورید.

دم كرده گلهاي انار را بصورت غرغره براي از بين بردن زخمهاي دهان بكار ببريد. براي برطرف كردن بواسير بايد معقد را با جوشانده پوست انار شستشو داد .

البته گفته می شود كسانيكه سرد مزاج هستند نبايد در خوردن انار افراط كنند. زيرا معده را سست كرده و ايجاد نفخ مي كند، اينگونه افراد بايد انار را با زنجبيل بخورند. جوشانده پوست درخت و پوست ريشه آن كه براي رفع كرم بكار مي رود ممكن است ايجاد سرگيجه و استفراغ كند . به هرحال در خوردن جوشانده آن بايد احتياط كرد و اين كار بايد تحت نظر متخصص انجام گيرد./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.