خوزستان در مسایل قرآنی قطب قرآنی جنوب و جزو 5 استان برتر کشور است.


        به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران خوزستان ، قائم مقام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در امور قرآنی در همایش تجلیل از برگزیدگان و منتخبان موسسات قرآنی خوزستان گفت: خوزستان در مسایل قرآنی جزو 5 استان اول در کشور است و ما خوزستان را قطب قرآنی جنوب می‌دانیم.
حجت الاسلام والمسلمین حمید محمدی افزود: در صورتی که مسوولان همت کنند، مرکز علمی کاربردی قرآنی برای تربیت مدیر، هنرمند، مربی و مبلغ قرآنی و در کل، 25 رشته قرآنی در آینده نزدیک راه‌اندازی می‌شود.
وی با اشاره به اهمیت مفاهیم و قرائت قرآن گفت: درکشور ما بسیاری هنوز روخوانی قرآن را بلد نیستند و بیشتر مردم، مفاهیم را نمی‌دانند. اما به این دلیل که اکثریت مردم خوزستان با عربی آشنایی و انس دارند وضعیت آن نسبت به دیگر استان‌ها بهتر است.
محمدی از ساماندهی جلسات قرآنی خبر داد و گفت: به گمان من، خوزستان می‌تواند پرچمدار حفظ قرآن در کشور باشد.
وی با اشاره به طرح‌های جدید قرآنی گفت: طرح جامع تلاوت قرآن را در دستور کار داریم که به زودی ابلاغ می‌شود همچنین طرح جدید مفاهیم قرآن در برنامه‌های وزارت ارشاد گنجانده شده که هفته آینده کتاب‌های مربوط به این طرح در سطح کشور توزیع می‌شود.
در پایان مراسم از مربیان بر‌تر استان خوزستان، کار‌شناسان ادارات فرهنگ و ارشاد، برترین‌های آزمون سراسری سوره انفال تجلیل شد. همچنین بعد از این همایش در محل موزه هنرهای معاصر نشستی با کار‌شناسان قرآنی همراه با پرسش و پاسخ برپا گردید./س

برچسب ها: خوزستان ، قطب ، قرانی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.