شماري از مقامات و شخصيت هاي لبناني و فلسطيني ترور مسئولان امنيتي سوري را محکوم کردند.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلويزيوني سوريه ؛ مقامات رسمي و شخصيت هاي مردمي لبناني و سوري با حضور در سفارت سوريه در لبنان، کشته شدن شماري از فرماندهان امنيتي سوري را در انفجار تروريستي ساختمان امنيت ملي سوريه تسليت گفتند.
 شرکت کنندگان در اين مراسم ضمن محکوم کردن شديد اين اقدام تروريستي اعلام کردند در اين حمله بهترين فرماندهان و افسران ارتش سوريه هدف قرار گرفتند ، ارتشي که در برابر توطئه هاي آمريکا و رژيم صهيونيستي و حکام مرتجع عرب براي بي ثبات کردن سوريه و ضربه زدن به وحدت ملي آن ايستاد . اين شخصيت ها با اعلام حمايت و همبستگي خود با سوريه، تاکيد کردند توطئه هاي بزرگي که سوريه با آن مواجه است با شکست مواجه خواهد شد و توطئه کنندگان و باندهاي مسلح وابسته به آنان نااميد خواهند شد.

علي عبدالکريم سفير سوريه در لبنان در اين مراسم از ابراز همدردي و همبستگي مقامات و شخصيت هاي لبناني با دولت و ملت سوريه قدرداني و تاکيد کرد سوريه خواهد توانست با همه چالش ها و توطئه ها مقابله کند.

براساس اين گزارش ، عدنان منصور وزير امور خارجه لبنان که در اين مراسم حضور يافته بود گفت: هدف اين انفجار، ضربه زدن به نظام و مردم سوريه بود ولي اين حمله، پايان کار نيست. سوريه قدرتمندتر از آن است که در برابر حملات تروريستي تسليم شود. سوريه با اتحاد مردمش قدرتمند باقي خواهد ماند.

سليم جريصاتي وزير کار لبنان نيز گفت: اين انفجار تروريستي موجب جزم تر شدن عزم رهبران و ملت سوريه براي مقابله با اين جنگ جهاني خواهد شد که شکلي تروريستي به خود گرفته است. ضرورت امروز، متحد شدن حول محور ارتش سوريه و رهبران سوريه  است. مردم سوريه همچنان از ارتش و رهبران خود حمايت مي کنند.

طلال ارسلان وزير سابق لبناني و رئيس حزب دموکراتيک لبنان نيز گفت: «سوريه با جنگي بين المللي و منطقه اي مواجه است. عزم و اراده و وحدت مردم سوريه و متحد شدن آنها حول محور رئيس جمهور و نظام اين کشور،

تامين کننده منافع سوريها است. من اطمينان دارم با اين گونه حوادث، روحيه مردم سوريه بهتر خواهد شد و آنها مصمم تر و قدرتمندتر و متحدتر خواهند شد».
نجاح واکيم رئيس جنبش الشعب لبنان نيز گفت: «بدون شک اين انفجار تروريستي بخشي از توطئه عليه سوريه و پيامي به همه شهروندان سوري اعم از مخالفان يا حاميان نظام است مبني بر اين که کل سوريه هدف قرار گرفته است و در چنين شرايطي همه بايد خود را براي مقابله با چالش و خطر آماده کنند».

حسن زيدان مسئول جنبش فلسطيني فتح انتفاضه در لبنان نيز گفت: «آنچه روي داد حلقه اي از يک زنجيره بود که توطئه کنندگان عليه سوريه تهيه کرده اند. اين افراد نخواهند توانست اراده ملت سوريه و رهبران آن را خرد کنند. سوريه مي تواند برخيزد و امنيت و ثبات را به خاک خود بازگرداند و همه توطئه ها را خنثي کند».
شيخ يوسف الغوش روحاني لبنان نيز گفت: «سوريه را در برابر توطئه ها تنها نخواهيم گذاشت. سوريه از نظر راهبردي و نظامي و اقتصادي در بين کشورهاي عربي و اسلامي، جزء قدرتمندترين کشورها باقي خواهد ماند».

شيخ خطار القنطار نيز گفت: «توطئه اي بزرگ عليه سوريه و رئيس جمهور آن و کل منطقه کشورهاي عربي و ملت هاي عربي و حتي عليه مقاومت آغاز شده است. اميدواريم اقدامات تروريستي در سوريه پايان يابد و توطئه کنندگان عليه اين کشور در قطر و ترکيه و آمريکا و اسرائيل شکست بخورند».

سليمان فرنجيه رئيس فراکسيون " لبنان آزاد و يکپارچه " در پارلمان لبنان گفت ، «آنچه در سوريه روي مي دهد موجب شد روسيه جايگاه جهاني خود را بازيابد . وي افزود، جهان ديگر تک قطبي نيست و موازنه بين المللي موجب شده است آمريکا نتواند ديگر تنها مرجع جهاني باشد. فرنجيه افزود، انفجار در ساختمان امنيت ملي سوريه در شرايط کنوني تصادفي نبود. آمريکايي ها از سال 1989 تاکنون هرکار خواسته اند کرده اند زيرا تنها مرجع جهاني محسوب مي شدند».

حسن الخليل معاون دبيرکل حزب الله لبنان نيز تاکيد کرد سوريه بزرگترين حلقه محور مقاومت در منطقه در برابر همه طرح هاي آمريکا و اسرائيل است. وي افزود، ريخته شدن خون شهيدان موجب تقويت اين روند مي شود و مقاومت را مستحکم تر مي کند
برچسب ها: انفجار ، سوریه ، تروریست
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار