مدیر کل هواشناسی خوزستان بیشترین میزان رطوبت در استان را هم اکنون 82 درصد و دمای هوا را در مرز50 درجه سانتیگراد اعلام کرد.



مسعود دهملایی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران خوزستان اظهار داشت: در شرایط کنونی شهرستان ماهشهر با داشتن رطوبت نسبی 82 درصد بیشترین و شهرهای شادگان با 78 درصد، آبادان با 70 درصد و اهواز با 52 درصد در جایگاه‌های بعدی از نظر میزان رطوبت و شرجی قرار دارند.

وی افزود: همانطور که انتظار می‌رفت تقویت زبانه کم‌فشار سطح زمین از امروز آغاز شده که انتظار تشدید وضعیت مذکور و تداوم آن حداقل تا اواخر هفته جاری وجود دارد.

دهملایی تاکید کرد: این شرایط باعث افزایش محسوس رطوبت موجود در هوا، حاکمیت شرجی و وزش بادهای قابل‌ملاحظه در بیشتر نقاط استان خواهد شد.

مدیر کل هواشناسی خوزستان خاطرنشان کرد: آسمان استان صاف تا کمی ابری همراه با غبار محلی، در بعد از ظهر و شب همراه با وزش بادهای قابل‌ملاحظه و به تدریج تا آخر هفته جاری با افزایش رطوبت و شرجی در اکثر نقاط به ویژه نیمه جنوبی استان پیش‌بینی می‌شود.

دهملایی افزود: وضعیت هوا، صاف همراه با غبار جهت باد، جنوب شرقی تا جنوب غربی گاهی شمال شرقی سرعت باد، 15 تا 30 کیلومتر در ساعت و ماکزیمم سرعت باد، 35 کیلومتر در ساعت خواهد بود.

وی بیان کرد: در شبانه روز گذشته آبادان با 51 و دهدز با 28 درجه سانتیگراد به ترتیب گرم‌ترین و خنک‌ترین نقاط گزارش شده‌اند.

دهملایی درباره شرایط آب و هوایی شهرستان اهواز تاکید کرد: حداکثر دمای اهواز امروز به 50 و حداقل به 33 درجه سانتیگراد خواهد رسید./س
برچسب ها: خوزستان ، خیس ، شد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.