یک کارشناس سياست خارجي گفت: غرب همانند گذشته از تحريم‌ها و فشارهاي سياسي و ادعاي تهديد عليه ايران نتيجه معكوس خواهد گرفت لذا اين سياست و راهبرد براي هميشه شكست خورده است.

رضا طلائي‌نيک در گفتگو با خبرنگار سياست خارجي باشگاه خبرنگاران، با اشاره به برگزاري نشست کارشناسي معاونين ايران و گروه 1+5 گفت:‌ جدي تر شدن نشست هاي فني و کارشناسي، به پيشبرد مذاکرات ايران و گروه 1+5 کمک مي‌کند و ابعاد فني و حقوقي راهگشاي گفتگوهاي هسته اي و غير هسته اي است.

وي افزود: فشارهاي سياسي آمريکا و رژيم صهيونيستي كارآمدي گروه 1+5 را كاهش داده است و روند مذاکرات را از مسير منطقي و کارايي در گفتگو با ايران خارج مي کند اما با اتکا به توافقات نشست‌هاي اخير، نشست سوم مرداد در استانبول موفقيت آميز خواهد بود.

طلائي نيک تاکيد کرد: غرب همانند گذشته از تحريم ها و فشارهاي سياسي و ادعاي تهديد عليه ايران نتيجه معکوس خواهد گرفت، چرا که ايران به موازات تحرک ديپلماسي، ظرفيت هاي بالايي براي خنثي‌سازي راهبردهاي فشار تدارک ديده است.

اين کارشناس سياست خارجي با اشاره به اظهارات مقامات آمريکا مبني بر اينکه ايران براي اختلال در نفت،‌ نقشه هايي در سر دارد، افزود: اظهارات مقامات آمريکا، نشانه شکست تدريجي تحريم ها عليه ايران است و نياز مبرم جهان به نفت،‌ انرژي و وابستگي متقابل اقتصادي بين کشورها، تحريم ها را خنثي مي کند.

وي تصريح کرد:‌ نشانه هاي شکست تحريم ها و فشارهاي سياسي غرب عليه ايران، به طور زودهنگام آشکار مي شود، چرا که رويکرد صادقانه و شفاف ايران در گفتگوهاي کارشناسي و فني کمک بزرگي براي پيشرفت مذاکرات خواهد داشت.

اين کارشناس سياست خارجي در پايان خاطر نشان کرد: در صورت کارشکني مجدد غرب و طفره رفتن از راهبرد گفتگو و همکاري، زمينه غني‌سازي با غناي بيشتر براي مصارف صلح آميز در کشور وجود دارد.

انتهاي پيام/ش3
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار